ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

fata 1درنشست هیات رئیسه اتاق اصناف مرکزاستان البرز با سرهنگ  محمد اقبالی  رئیس پلیس فتا دراستان البرز،شگردهای کلاهبرداران از خدمات رایگان واحد های صنفی و تبعات زیانبار آن برای امنیت جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در این نشست سرهنگ اقبالی ضمن تشکر از همکاری های مجموعه اصناف به تشریح شگردهای مجرمانه و کلاهبرداری های صورت گرفته از طریق خدمات وای فای در برخی واحد های صنفی پرداخت .

وی در همین رابطه گفت: متاسفانه پرونده هایی از کلاهبرداری و برداشت از حساب های بانکی افراد هم اکنون در این واحد وجود دارد که اغلب از طریق سیستم های اینترنتی رایگان واحد های صنفی صورت گرفته است و هیچ مدرکی برای پیگیری آنها وجود ندارد . همچنین بسیاری از افراد با انگیزه های سیاسی وایجاد تنش های روانی در جامعه و برهم زدن امنیت اجتماعی ، از خدمات رایگان اینترنت در واحد های صنفی سوء استفاده می کنند که تبعات این کار ممکن است گریبان متصدی واحد صنفی را بگیرد .

سرهنگ اقبالی همچنین در مورد فروش کالاهای فاقد کیفیت و قاچاق از طریق فروشگاه های مجازی گفت : متاسفانه در این رابطه نیز با پرونده های شکایتی بسیار زیادی  مواجه هستیم که مالباختگان بدون در نظر گرفتن احتمالات ،مال خود را در اختیار این قبیل فروشگاه های مجازی قرار داده اند و در قبال آن کالای فاقد کیفیت دریافت کرده اند .

وی افزود : تدابیر خاصی از سوی پلیس فتا برای پیشگیری و مقابله با چنین افرادی صورت گرفته است که بخشی از این اقدامات پیشگیرانه بایستی در حوزه اصناف و با کمک اتحادیه های صنفی انجام شود .

در ادامه این نشست حمید کریمی رئیس اتاق اصناف کرج با اشاره به رواج استفاده از گوشی های موبایل هوشمند در سخنانی گفت : ورود تکنولوژی به کشور ما از یک جهت مثبت است و می تواند سرعت رشد توسعه افزایش دهد و از سویی دیگر می تواند زمینه انحراف و انحطاط فرهنگی را در میان نسل جوان بوجود آورد .

کریمی افزود : اتاق اصناف مرکز استان البرز در بحث فضای مجازی و ساماندهی فروشگاه های اینترنتی از چندی پیش برنامه های جامعی را آغازکرده است و حدود 900 مرکز فروش اینترنتی را شناسایی کرده است .که تعدادی از فعالان این حوزه با مراجعه به اتاق اصناف و تشکیل پرونده ، جواز کسب خود را دریافت کرده اند .  روند ساماندهی فعالان این بخش به طور جدی دنبال می شود و امیدواریم به زودی تمامی فروشگاه های مجازی در استان البرز ،پروانه کسب خود را دریافت کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آمادگی کامل  اتاق اصناف مرکز استان البرز را  در جهت اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی با هدف کاهش جرایم و تخلفات حوزه مجازی  اعلام کرد وافزود : همکاری با معاونت های مختلف پلیس بخشی از برنامه های روزانه در اتاق اصناف است و هر تلاشی در این رابطه  می تواند بازتابهای مفید و ارزشمندی در اجتماع به همراه داشته باشد .در خاتمه این نشست مقرر شد .بحث های مربوط به جرائم اینترنتی در جلسات آموزشی اتاق اصناف وتوسط کارشناسان پلیس فتا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد .

fata 2

fata 1