ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

atash neshani 4اولین نشست کارگروه ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحد های صنفی فروش و شارژ کپسول های اطفاء حریق ،با تلاش و پیگیری اتحادیه صنف ابزار ،یراق و رنگ کرج ،دوشنبه سی ام مرداد ماه سال جاری در محل اتاق اصناف البرز برگزار شد .

این کارگروه با حضور و مشارکت ،نماینده سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز ،سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز ،نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی ،رئیس و یا نماینده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج ،روسای اتحادیه های تاسیسات مکانیک ساختمان و ابزار و یراق و رنگ و رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز برای اولین بار در کرج تشکیل می شود و در جلسات خود تمامی جریانات مربوط به حوزه شارژ کپسول های آتش نشانی را به هدف اجرای آیین نامه های استاندارد دنبال خواهد کرد .

در اولین نشست این کارگروه بهروز حصاری رئیس اتحادیه صنف ابزار ،یراق و رنگ کرج با اشاره به حوادث اخیر در مراکز تجاری بزرگ تهران و کرج در  سخنانی گفت : با توجه به تجربیات تلخ حادثه پلاسکو و انفجار کپسول آتش نشانی در پاساژ آزادی کرج ، می طلبد تا مسئولین امر، پیش از بروز یک حادثه دیگر و وارد آمدن خسارات مالی و جانی به همشهریان عزیز و در راستای وظایف خود ،تدابیری را اتخاذ کنند تا عملکرد تمامی سیستم های اطفاء حریق در مراکز تجاری و پرتردد شهرمان در هنگام اتفاقاتی همچون آتش سوزی ،دقیق و مطمئن باشد و هیچ فردی به دلیل نقص فنی کپسول های اطفاء حریق صدمه نبیند .

حصاری افزود : متاسفانه عملکرد اشتباه و یا رفتارهای خارج از اصول برخی کسبه باعث شده تا نوعی بی اعتمادی میان مردم و اهالی بازار بوجود آید . این پدیده منجر به آن می شود که خریداران برای جستجو و یا خرید یک کالا ،گاه به چندین واحد صنفی مراجعه کنند و قیمت ها را کنترل کنند و در نهایت از فروشگاهی خرید کنند که اجناس و کالاهایش را با قیمت پایین تری می فروشد .

وی افزود : باید با فرهنگ سازی و اجرای سیاست های کاربردی در یکسان سازی قیمت ها ،حس اعتماد با اصناف را در میان جامعه تقویت کنیم و شرایطی را با کمک دستگاه های نظارتی ایجاد کنیم تا افراد متخلف و سودجو ،امکان حضور و فعالیت در سطح بازار را پیدا نکنند .

حصاری افزود : متاسفانه گزارشاتی مبنی بر تخلف و بی دقتی در شارژ کپسولهای آتش نشانی در دست داریم که  با توجه به اهمیت موضوع ،نیاز به بررسی دقیق و اتخاذ تصمیم درست و قاطع در این حوزه دارد . لذا اتحادیه ابزار ،یراق و رنگ کرج با طرح این معضل ،از تمامی مسوولان در نهاد های نظارتی و همسو درخواست  دارد ، با همفکری و تعامل ، راهکار منطقی و شفافی برای ساماندهی و نظارت بر عملکرد تمامی فعالان این صنف تبیین کنیم .

در ادامه این نشست وپس از بررسی و طرح موضوعات مرتبط از سوی حاضران ،مصوبات جلسه  در 3 بند به شرح زیر تنظیم شد .

  1. مقرر گردید :جهت ساماندهی واحد های عرضه کننده کپسول های اطفاء حریق ،جلسات بررسی و تشریح مسائل مرتبط به طور مستمر و با مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج تداوم داشته باشد .
  2.  مقررگردید :گشت های تلفیقی جهت آسیب شناسی و غربالگری واحد های صنفی در سطح شهرستان کرج با محوریت بازرسی اصناف ،سازمان آتش نشانی سازمان ملی استاندارد ،اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی طی ده روز آینده برگزار شود .
  3. مقرر گردید : سازمان آتش نشانی با هماهنگی اتحادیه های مربوطه نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی ویژه عرضه کنندگان کپسول های خاموش کننده آتش او به طور مستمر ،اقدام کند .

atash neshani 5

atash neshani 4

atash neshani 3

atash neshani 2

atash neshani 1