ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

moharam 1نشست هم اندیشی  و برنامه ریزی  روسای اتحادیه های صنفی کرج با هدف برگزاری منسجم آیین های عزاداری در ایام محرم و نحوه ی همکاری و مشارکت مجموعه کسبه و بازاریان کرج در برگزاری راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی ،امروز یکشنبه دوم مهرماه سال جاری و با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف ،روسای اتحادیه های صنفی کرج و اعضای ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان البرز برگزار شد .

در این نشست که در محل هیات عاشقان اباعبدالله واقع در منطقه حسن آباد کرج برگزار شد . اهمیت حضور و مشارکت پرشور اصناف در آیین های ویژه این ایام تشریح شد .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکزاستان البرز در این نشست ضمن دعوت عمومی جهت شرکت درهیات ها ،حسینیه ها و تکایا و تلاش درجهت انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان درسخنانی گفت : ارادت و ادای تکلیف  به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان و خدمت در این راه و مکتب  ،همواره یکی از برنامه های اصلی  اهل بازار بوده است .

وی افزود : اصناف از دیرباز در برپایی هیات ها و تکایا و زنده نگاه داشتن مکتب عاشورا ،حضوری پر رنگ داشته اند و در جهت برپایی باشکوه آیین های ویژه عزاداری ازهیچ تلاشی دریغ نکرده اند . در شرایط فعلی و با توجه به موضع گیری های گسترده تکفیری ها و دشمنان اسلام بر علیه شیعیان ،ضروریست تا تمام عاشقان و رهروان این مکتب ،با بسیج همگانی و حضور گسترده و منسجم ،تمامی فتنه ها و جریانات پیش رو را خنثی سازیم .

وی با اشاره به توانمندی های بازاریان و اصناف اظهار امیدواری کرد ،امسال تمامی برنامه های مذهبی اصناف کرج ،بسیار پرشور تر از سالهای گذشته برگزار شود نتایج حاصله ازآن ،حرکت های  عمیق فرهنگی و تاثیر گذار در جامعه را بوجود آورد.

بهروز حصاری نائب رئیس اتاق اصناف نیز در بخش کوتاهی از این نشست با اشاره به تلاشهای دشمنان برای ضعیف نشان دادن شیعیان خاطر نشان کرد : راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و ساماندهی راهپیمایان و تامین امنیت این جمعیت گسترده ،از نگاه رسانه ها و دشمنان شیعه دور نمی ماند .

 وی افزود : برگزاری منظم ،منسجم و هدفمند این آیین می تواند ، آیینه تمام نمایی از اقتدار ،توانمندی و اتحاد امت شیعه  در مقابل تمامی دشمنان ایران اسلامی باشد . بنابراین تمامی عاشقان مکتب عاشورا بایستی تمام تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسم بکار گیریم .

در ادامه این نشست راهکارهای جمع آوری کمک های کسبه و بازاریان کرج و چگونگی مشارکت اتحادیه های صنفی در برگزاری باشکوه آیین های ویژه ایام محرم مورد بررسی قرار گرفت .

photo -- --

moharam 2

moharam 1

moharam 3

moharam 4