ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

dastforoushan 1نشست هم اندیشی و امضاء تفاهم نامه تهیه شده توسط شهرداری منطقه 5 کرج با هدف ساماندهی دستفروشان مستقر در انتهای 45 متری گلشهر،امروز دوشنبه 96/7/24 در محل دفتر مهندس کمالی روستا برگزارشد .

در این نشست ضرورت ساماندهی دستفروشان و مشکلاتی که این پدیده درحوزه های مختلف شهری ایجاد کرده است ،مورد بررسی قرار گرفت .درهمین رابطه موضوع امضای تفاهم نامه میان شهرداری منطقه 5 کرج و مالک قطعه زمینی به مساحت 7 هزارمتر مربع ،مبنی بر در اختیار قرار دادن مکان لازم در منطقه 45 متری گلشهر جهت ساماندهی موقت دستفروشان ( 6 ماه ) مطرح شد و روند اجرای این طرح توسط مهندس کمالی روستا مورد ارزیابی قرارگرفت .قرار است طرح ساماندهی دستفروشان از ابتدای آبان ماه سال جاری و با نظارت شهرداری منطقه 5 کرج ،شهرداری کرج و همراهی استانداری البرز،دادستانی کرج ،نیروی انتظامی ،اتاق اصناف ،پلیس راهور و ... اجرایی شود .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز دراین نشست گفت : دستفروشی ،پدیده ای است که درسایه بی توجهی مسئولان شهری طی سالهای گذشته ،شکل گرفته و امروز به یک بحران و معضل بزرگ اجتماعی در شهر کرج تبدیل شده است .

وی افزود : اتاق اصناف درجهت ساماندهی دستفروشان و پاکسازی معابرعمومی شهر،نشست ها و مکاتبات بسیاری با مسئولان شهری برگزارکرده است . اما متاسفانه تا این لحظه نتیجه شفاف و قابل توحهی در این رابطه حاصل نشده است .این در حالیست که در پی رکود اقتصادی حاکم بر بازار هر روز بر دامنه فعالیت دستفروشان افزوده می شود و افراد بیشتری جذب این روش کاذب امرارمعاش می شوند .

کریمی افزود : اتاق اصناف از هرگونه طرح و برنامه ای که در جهت ساماندهی دستفروشان باشد ،حمایت خواهد کرد و بر اجرای طرح هایی از این دست که در جهت سالم سازی فضای کسب و کار و رونق اقتصادی باشد ،تاکید دارد .

وی افزود: امیدواریم روند اجرای این طرح با موفقیت همراه باشد و در پی آن ،دیگر مناطق شهرداری کرج نیز ،طرح های مشابهی را در دستور کار خود قرار دهند .

در ادامه این نشست ،میر اسماعیل صدیق عضو هیات رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج نیز در همین رابطه نکاتی را مطرح کرد .وی نگاه تخصصی و کارشناسی به این موضوع را مهم ترین اصل در جهت ساماندهی دستفروشان عنوان کرد و افزود : در سال های گذشته تلاش هایی در همین رابطه صورت گرفت که با ناکامی مواجه شد . به عبارتی با  عدم استقبال دستفروشان روبرو شد . از دیگر سو ،مردم و خریداران نیز،میل و رغبتی برای رفت و آمد به مراکز استقرار دستفروشان نشان ندادند . لذا ،بررسی و در نظر گرفتن تمامی جوانب این طرح ، در روند اجرای موفقیت آمیز آن موثر است .

در ادامه نشست موضوع همکاری اتحادیه های صنفی در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و اطلاع رسانی به کسبه منطقه 45 متری گلشهر مورد بررسی قرار گرفت .

dastforoushan 1

dastforoushan 2

dastforoushan 3