ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

shomal 1به همت فرماندهی بسیج اصناف و با پشتیبانی اتاق اصناف مرکز استان البرز ،اردوی آموزشی و تفریحی ویژه هیات مدیره اتحادیه های صنفی کرج در مجتمع فرهنگی شهید آجرلو واقع در شهرستان نور برگزار شد .

در این اردوی فرهنگی و تفریحی ،افراد شرکت کننده ضمن استفاده از امکانات تفریحی این اردوگاه در همایش آموزشی و عقیدتی شرکت می کنند .

در نشست آموزشی امسال موضوعات مختلف شامل نقش اصناف در حمایت از کالای ایرانی و تلاش در جهت شکوفایی اقتصادی ،تلاش مضاعف و همکاری شایسته در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ،هوشیاری اصناف در برابر توطئه های دشمنان در راه اندازی جنگ اقتصادی ،اجرای طرح های مختلف اقتصادی و حمایت از کسبه محلات با اجرای طرح رسانه ای رسنو و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در آغاز این نشست ،حاج حسین مهری فرمانده بسیج اتاق اصناف البرز ،در سخنانی از حمایت های بی دریغ هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش،تشکر کرد و افزود: جا دارد به تمامی فعالان صنفی کرج بویژه شخص آقای حمید کریمی که طی چند روز گذشته با تمام توان ،نسبت به حل و فصل مشکلات بازار همت گماردند ،تشکر کنم . بدون شک ،حضور به موقع ایشان در جمع کسبه معترض و گفتگوی صمیمانه با نمایندگان آنها ،آرامش را به فضای بازار باز گرداند و امیدواریم با هوشیاری دیگر دوستان نیز از بروز التهاب و تنش در فضای بازار جلوگیری شود .چرا که دشمن با فشار اقتصادی وبازی های تبلیغاتی قصد راه انداختن جنگ روانی و آشفتگی در جامعه را دارد و با تمام قدرت این هدف را دنبال می کند ،بنابراین هوشیاری تمامی کسبه و برخورد منطقی و منصفانه با مسائل سطح بازار ،میتواند در آرامش بازار نقش مهمی ایفا کند .

وی همچنین از تلاشهای انجام شده در اتاق اصناف البرز در خصوص تشکیل بنیاد نیکوکاری و تجمیع برنامه های خیرخواهانه خیرین اصناف که منجر به حرکتی بی نظیر در سطح کشور شد،تشکر کرد و افزود : اوج اقتدار و توانمندی اصناف و بازاریان استان البرز در حرکت حماسی کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه مشاهده شد .هر چند که دیگر اقدامات خیر خواهانه اصناف کرج نیز از یاری رسانی به مردم عزیز کرمانشاه کمتر ندارد .

در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در سخنانی به تشریح مسائل روز بازار پرداخت .وی در همین رابطه گفت : متاسفانه التهاباتی که در سطح بازارمشاهده می شود و منجر به افزایش کاذب برخی کالا ها شده است ،از آنسوی مرزها و توسط دشمنان کنترل می شود و متاسفانه برخی عناصر فریب خورده داخلی نیز به این جریان دامن می زنند .

وی افزود : کاسب متعهد و انقلابی به هیچ عنوان نباید وارد جریانات انحرافی و شایعات بی پایه و اساس شود و همانگونه که برادرمان اشاره کردند با هوشیاری ودقت از دامن زدن به التهابات بازار به شدت جلوگیری کند.

کریمی افزود : امروز همه باید دست در دست هم دهیم و با بی تفاوتی از کنار مسائل و معضلات عبور نکنیم .و توجه کنیم که این کشور متعلق به تمام مردم ایران است و همگی ما به یک میزان در برقراری امنیت و انضباط در آن نقش داریم .بنابراین باید نسبت به وقایع و رویداد های مشکوکی که مشاهده می کنیم حساس باشیم و اگر خودمان توان برطرف ساختن مشکل را نداریم ،از مسئولان و دست اندرکاران مربوطه کمک بخواهیم .

در ادامه این نشست ، طرح محله مهربانی و رسانه مجازی چند منظوره رسنو از زبان مدیر اجرایی آن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت .

در بخش پایانی این نشست آموزشی نیز آقای شعبانی ،جانشین سپاه ناحیه امام حسین (ع) با اشاره به جایگاه و نقش کسب و کار در دین مبین اسلام ،به تحلیل وظایف کسبه و بازاریان در مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن و راهکارهای اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت .

shomal 1

shomal 2

shomal 3

shomal 4

shomal 5

shomal 6

shomal 7

shomal 8

shomal 9

shomal 10