ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

taleghani 1در پی تشکیل جلسه فوق العاده با تعدادی از کسبه منطقه چهارراه طالقانی کرج ،علت برگزاری این نشست را از زبان رئیس اتاق اصناف البرز جویا شدیم .

حمید کریمی ، درهمین رابطه گفت : همانگونه که همکاران صنفی و کسبه محترم شهرکرج استحضار دارند ،درب های اتاق اصناف البرز همواره به روی مردم باز بوده و جمع پنج نفره هیات رئیسه این اتاق ،آنچه را که در توان داشته ایم در جهت خدمت به مراجعه کنندگان و رفع گرفتاری آنها به کار گرفته ایم .

وی افزود : اصولا این نگاه و تفکر در چارچوب و بدنه تشکل های صنفی به عنوان یک اصل همواره مورد توجه بوده است . این ویژگی ارزنده و پتانسیل بالا در خانواده اصناف ، از نگاه قانون گذاران در تدوین قانون نظام صنفی کشور نیز دور نمانده و باعث شده تا قانون گذار ،حدود و اختیارات اتحادیه های صنفی را با بهره گیری از نیروهای کاردان و خبره هر صنف از طریق تشکیل کمیسیون های پنج گانه ،رسمیت ببخشند و از آن در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و کمک به سالم سازی فضای کسب و کار بهره بگیرند .

کریمی افزود : به عنوان مثال یکی از کمیسیون های فعال در تمامی اتحادیه های صنفی که به نام کمیسیون حل اختلاف مشهور است ،وظیفه رسیدگی به اختلافات صنفی ،ملکی ،حقوقی و شکایات احتمالی شهروندان از افراد صنفی و ... را بر عهده دارد . که در نتیجه فعالیت و تلاش این کمیسیون ،بسیاری از پرونده های شکایت و دیگر اختلافات و تنش ها میان افراد صنفی ،با وساطت و پادرمیانی ریش سفیدان و بزرگان صنف در همان مکان اتحادیه حل و فصل شده و از مراجعه طرفین دعوا به دستگاه های قضایی پیشگیری می شود .

رئیس اتاق اصناف البرز افزود : مجموعه فعالیت و تلاش هایی از این دست ،در مجموعه اتاق اصناف البرز و اتحادیه های صنفی به طور روزانه انجام می شود و پرونده های بیشماری از این طریق رسیدگی می شوند . چه بسا اگر فعالیت همکاران زحمتکش بنده در کمیسیون ها حل اختلاف و رسیدگی به شکایات نبود ،امروز حجم انبوهی از پرونده های شکایتی در دادگاه های کرج باز می شد که با توجه به تعداد بالای آنها ،روند رسیدگی و صدور رای برای هریک به ماه ها زمان احتیاج داشت .

وی افزود : به طور کلی ،رسیدگی به این قبیل مشکلات در اتاق اصناف و اتحادیه ها همواره مورد توجه قرار داشته و به عنوان یک اصل مهم دنبال شده است و باید گفت که این قبیل خدمات ،جزئی از فلسفه و فرهنگ ارزشمند حاکم در بازارهای اسلامیست که با پیروی و اجرای فرامین و دستورات دین مبین اسلام ،تجلی یافته و در راه کمک به هم وطنان و رفع گرفتاری از شهروندان در جامعه اسلامی به خدمت گرفته شده است .

کریمی افزود : طی چند سال گذشته ،بنده به اتفاق هیات رئیسه محترم اتاق اصناف ،و دیگر همکاران تلاشگرمان در اتحادیه های صنفی ،تلاش داشته ایم تا از این پتانسیل بالا در جهت سالم سازی فضای کسب و کار شهر کرج استفاده کنیم . برگزاری نشست های هفتگی و ماهیانه با هیات مدیره اتحادیه های صنفی و یادآوری نقش و جایگاه تشکل های صنفی به آنها ،تقویت کمیسیون های پنج گانه اتحادیه های صنفی ،نشست با معتمدان صنف ،نشست با مدیران مراکز تجاری شهر کرج و گفتگو با متصدیان واحد های صنفی مستقر در آنها و تشریح وظایف و اختیارات فرد صنفی ،برگزاری منظم دوره های آموزشی پیش از صدور پروانه کسب که با همکاری فرمانده هی بسیج اصناف استان و حضور اساتید و کارشناسان زبده در مسائل فقهی ، دارایی ،شهرداری ،کار و امور اجتماعی ،قوانین نظام صنفی و... در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف دائر می شود و ده ها برنامه دیگر که همگی با هدف تربیت نیروهای متعهد و مخلص و سالم سازی فضای کسب و کار انجام می شوند .

رئیس اتاق اصناف افزود : تشکیل جلسه فوری با جمعی از کسبه منطقه چهارراه طالقانی کرج هم در همین راستا و با هدف رسیدگی به اختلافات ملکی پیش آمده مابین تعدادی از این دوستان ،انجام شد که پس از گفتگو و شنیدن درد دل ها و نقطه نظرات هر دو طرف ،مشکل بر طرف شد.

وی افزود : پیش از این نیز و در پی بروز مشکل میان جمعی از فعالان صنفی حوزه تلفن همراه ،بلافاصله بنده به اتفاق جناب آقای غفوریان در مکان مورد نظر حاضر شدیم و پس از شنیدن گلایه های کسبه محترم ،در صدد حل مشکل بر آمدیم . متعاقب آن جلسه فوری با مدیران سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز ،سازمان امور مالیاتی استان البرز ،واحد بازرسی و نظارت اصناف با حضور نمایندگان کسبه پاساژ مورد اشاره برگزار شد که طرفین در فضایی دوستانه ،مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند و مقرر شد نسبت به حل مشکلات تا آنجایی که در حدود و اختیارات مدیران استانی البرز است اقدام شود .

کریمی افزود : بنده اعتقاد دارم که تمام مشکلات ما ،با دوستی ،تعامل و در فضایی آکنده از مهربانی برطرف خواهد شد . چرا که همه ما فرزندان این سرزمین هستیم و در زیر یک پرچم ،باید برای سرفرازی و افتخار ایران اسلامی تلاش کنیم .

taleghani 2