ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

chaloos 2معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری شهرستان کرج از پاکسازی برنامه ریزی جهت پاکسازی محور کرج – کندوان خبر داد.

حسین شریف کاظمی» در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کرج که در فرمانداری برگزار شد، گفت:چهارمین جاده ستاره دار بین المللی در مسیر گردشگری چالوس واقع است و این درحالیست که هنوز نتوانسته ایم از فرصت های موجود با ظرفیت هایی که در کنار آن داریم، از جمله رسانه ها، در جهت تقویت فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست بهره مند شویم.
وی ضمن تأکید بر اجرای وظایف قانونی دستگاه ها در این زمینه افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این زمینه از دانش و تخصص خوبی برخوردار است و انتظار می رود خروجی آن نیز به بهبود وضعیت زیست محیطی منتهی شود که ایفای نقش مدیریت شهری با آسیب شناسی وضعیت موجود و مشارکت گرفتن از بخشداری ها از محوری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون فرماندار شهرستان کرج در ادامه از طرح پاکسازی محور کرج – چالوس خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح جهادی، محور کرج از سه راه عظیمیه تا شمال کندوان پاکسازی می شود.
وی افزود: لازم است تا در این زمینه رسانه ها با اطلاع رسانی جامع زمینه مشارکت و دعوت از مردم را جهت پاکسازی محیط زیست در دستور کار قرار دهند
*
لزوم تدوین اطلس ساماندهی پسماند کرج 
معاون امورعمرانی فرمانداری کرج در ادامه خواستار تهیه اطلس ساماندهی پسماند برای شهرستان کرج شد و بکارگیری از همه فرصتهای موجود با بهره گیری از توانمندی دستگاه های خدمات رسان و متولیان امر را مورد تأکید قرار داد.
*
کامیون های حمل پسماند کرج به GPS مجهز می شوند
کاظمی همچنین در بحث مدیریت زباله های شهری نیز از مجهز شدن خودروهای حمل نخاله و پسماندهای شهری به GPS و کد اختصاصی خبر داد و افزود: این خودروها دارای کد حمل ضایعات حاصل از نخاله ها و زباله های پسماندی خواهند شد.
در ادامه این نشست نمایندگان اداره بهداشت و درمان – دادگستری – صنعت و معدن – اتاق اصناف  - اتحادیه کامیونداران و شهرداری های شهرهای شهرستان کرج برای امر مقابله با پسماند اعلام آمادگی صد در صدی داشتند
*
تشکیل کارگروه پسماند تأکید فرماندارویژه شهرستان کرج
 راحتی رییس محیط زیست شهرستان کرج نیز در ادامه با بیان اینکه تشکیل کارگروه های مدیریت پسماند دستور ویژه فرماندار محترم کرج است، گفت: شهرداری ها در این زمینه ملزم به اجرای قوانین زیست محیطی شده اند و خاطیان امر نیز با معرفی به دادگاه واقف به ضرورت رعایت ضوابط شده اند.

وی افزود: سه نقطه در بخش آسارا نیز برای مدیریت پسماند پیش بینی شده و در جلسه ای که بزودی با حضور معاون عمرانی فرماندار کرج در آسارا تشکیل می شود، مکان های مورد تأیید اعلام خواهد شد
ضرورت تدوین مدیریت پسماند در همه شهرهای شهرستان کرج از دیگر نکاتی بود که راحتی بر آن اشاره داشت.
*
تولید 900 تن زباله طی 24 ساعت در کرج
در ادامه اصغر نصیری سرپرست مدیریت پسماند شهرداری کرج گزارشی از اقدامات انجام شده در رابطه با مدیریت پسماند ارایه داد. ساماندهی خاک و نخاله در کرج از جمله موضوعاتی بود که وی بر آن اشاره داشت و گفت: طرح تفکیک از مبدا و جمع آوری پسماند جهت تبدیل آن به کمپوست از جمله پروژه هایی است که قابلیت اجرا شدن در شهر کرج را دارد. بنابراین گزارش روزانه در سطح شهرستان کرج 900 تن زباله در هر 24 ساعت تولید می شود و از این رقم شهرهای کرج و فردیس روزانه 5 تا 6 تن تولید زباله دارند. لزوم پیش بینی  طرح جامع مدیریت پسماند و راه اندازی اخیر کارخانه پسماند کرج از دیگر موضوعاتی بود که نصیری بر آن اشاره داشت
ترسیم نقشه جامع در راستای حفاظت از محیط زیست کرج از محورهای این نشست بشمار می رفت

chaloos 1