ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ostandar 3نشست مشترک استانداری البرز ،سازمان صنعت ،معدن و تجارت ، اتاق اصناف مرکز استان البرزو سازمان تعزیرات حکومتی البرز با حضور دکتر شهبازی ،دکتر شاهمرادی ،هیات رئیسه اتاق اصناف ،دکترمختاری و روسای اتحادیه های صنفی کرج با انگیزه بررسی شرایط ویژه اقتصادی استان ساماندهی فضای کسب و کار ، اجرای دقیق طرح های نظارتی بازاردرایام پایانی سال ،تلاش در جهت برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و رعایت قوانین و دستورالعمل های مربوط به آن و...،چهارشنبه هشتم اسفند ماه سال جاری در محل اتاق اصناف برگزار شد .

درآغاز این نشست و پس از اکران گزارش تصویری از عملکرد فعالیت های خیرخواهانه اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش ،رئیس اتاق اصناف در سخنانی خواستار تعامل بیشتر دستگاه های دولتی با اصناف و توجه به خواسته های قانونی این بخش بزرگ از جامعه شد .

وی در سخنانش به نقش مهم اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی ،جنگ تحمیلی و تلاش در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشور اشاره کرد وافزود : مردم ایران اسلامی ،پس از سرنگونی حکومت طاغوت ،با رویداد ها و توطئه های بیشماری مواجه بوده اند که در تمامی آن جریان ها ، پیروز واقعی بوده اند . در بحث تحریم های اقتصادی و مشکلات حوزه بازار نیز در نهایت ،برنده نهایی ،ملت ایران خواهند بود و همانند گذشته تنها سرافکندگی و روسیاهی است که برای دشمنان ملت باقی می ماند .

در ادامه این نشست دکتر شاهمرادی ،رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز نیز در سخنانی گفت :در بحث بازار با وجود 80 تا 90 هزار صنف استانی با حداقل تنش روبرو بودیم و در صورت وجود مشکل، طی جلسات و مذاکرات قابل حل بود.

شاهمرادی تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که قیمت کالاهای مورد نیاز مردم، بالا رفته و مهمترین دلیل، مشکلات بین‌المللی است که کشور را با شرایط جنگ اقتصادی، روبرو کرده لذا در این میان باید با مردم با ملاحظه بیشتری رفتار کنیم و شرایط اقتصادی آنها را رعایت کرد.

وی گفت: اصناف برای مردم احترام قائل هستند و در عناوین و شرایط مختلف همراه مردم و دولت هستند ولی در مقابل انتظارات به حقی هم دارند و لازم است درباره دریافت مالیات و عوارض، آنها را مراعات کنیم و شرایط را برای کسبه و بازاریان، سخت و دشوار نسازیم.

شاهمرادی در پایان تاکید کرد: متعهد می‌شویم با افرادی که در جمع اصناف درصدد گران‌فروشی و فروش جنس قاچاق باشند و به هر شکل برای مردم و بازار مشکل‌ساز شوند، آنها را از جمع اصناف دور کرده و با آنها هیچ‌گونه تعاملی نخواهیم داشت.

در ادامه این نشست دکتر مختاری مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز به فعالیت های مشترک اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز در راستای سالم سازی فضای کسب و کار اشاره کرد.

دکتر شهبازی استاندار البرز نیز در ادامه این نشست طی سخنانی گفت : سیاست های دولت با توجه به درک درستی که از اصناف دارد، برخورد قهری و پرونده سازی برای فعالان این عرصه نیست چراکه آنها را افرادی عادل، نجیب، منصف و اخلاق مدار می دانیم.
وی افزود: علاوه بر نظارت دقیق، بستر را به گونه ای مهیا می کنیم که اصناف با آرامش خاطر به فعالیت بپردازند به این دلیل که آنها از جنس مردم هستند و در جهت کسب رضایت آنها اقدام می کنند.
استاندار البرز اضافه کرد: البرز به دلیل استقرار بخش بالایی از قشر مولد بعنوان سرمایه گذاران خرد و کلان، واحدهای تولیدی و صنفی فعال، تجار و ... نقش تامین کننده برای سایر استان های کشور را نیز دارد و همچنین به نوعی در بخش های مختلف خودکفا است.
وی گفت: این استان با حدود 3 میلیون نفر جمعیت، مهاجرپذیری بالا، تراکم جمعیت، نزدیکی به پایتخت و... صنوف آرامی و با ثباتی دارد.
دکتر شهبازی با اشاره به اینکه صنوف استان افرادی خیر هستند که در نوع دوستی و اقدامات خیرخواهانه همواره پیشتاز هستند، افزود: خیرین البرز نام این استان را در کشور به درخشش درآورده اند.
وی عنوان کرد: شبکه های توزیع با کمک اتحادیه ها و اصناف استان ساماندهی می شود از این رو برای جلوگیری از صف کشیدن مردم جهت دریافت مواد غذایی باید توزیع، مدیریت شود.
استاندار البرز گفت: شهرداری ها در این برهه که مشکلات و موانعی سر راه اصناف وجود دارد باید همراهی بیشتری با آنها داشته باشند.
وی افزود: اکنون باید مسائل جزئی و بی تاثیر را کنار گذاشته و از اصناف حمایت کنیم تا بتوانند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.
دکتر شهبازی ادامه داد: نظارت بر اصناف باید با حضور افرادی پخته، آگاه و دارای اشراف کافی به حوزه های مختلف صورت گیرد تا مانعی سر راه فعالیت ها بدون بررسی درست صورت نگیرد.
وی گفت: همواره با حضور میدانی و طی جلسات مستمر درصدد گره گشایی از موانع بخش خصوصی بوده ام و برای تسهیل در این امر لینکی جهت ارتباط مستقیم با فعالان بخش خصوصی در پورتال استانداری البرز تعریف شد تا مشکلات خود را بی واسطه با استاندار البرز در میان بگذارند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه با کمک اصناف و اتحادیه ها درصدد برنامه ریزی برای آرامش در خرید های شب عید هستند، افزود: بجهت مرداری و حس مشتری مداری اصناف، ارتباط خوبی بین آنها و مردم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شد که در تمامی شهرستان های البرز در راستای برگزاری نمایشگاه های بهاره نظارت دقیقی وجود داشته باشد.
دکتر شهبازی گفت: نمایشگاه های بهاره که در فرصتی محدود برپا می شود باید با تفاوت قیمت محسوس و به نفع مردم و اصناف باشد.
وی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته شرایط اصناف استان را مثبت تلقی کرده و ذخایر شب عید و کالاهای اساسی مردم هم به میزان کافی وجود دارد.

ostandar 6

ostandar 7

ostandar 8

 ostandar 1

ostandar 9

ostandar 10

ostandar 11

ostandar 12

ostandar 13

ostandar 2

ostandar 4

ostandar 5