ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

shora 2دکتر عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج به همراه آقایان اکبر سلیم نژاد،رئیس کمیسیون فرهنگی و حاج قاسمی ،رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با حضور در اتاق اصناف مرکز استان البرز ،ضمن تبریک روز ملی اصناف و ملاقات با هیات رئیسه این اتاق ،در خصوص برنامه ها و اهداف مشترک گفتگو کردند .

در این نشست که به بهانه یکم تیرماه ،روز ملی اصناف انجام شد ،ضرورت همکاری های دو جانبه و تعامل بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر با تشکل های صنفی کرج با هدف ارائه خدمات شایسته به شهروندان و حرکت در مسیر توسعه و عمران شهر کرج مورد تاکید قرار گرفت .

حمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش اجتماعی اصناف و پیوند عمیق کسبه و بازاریان با بخش های مختلف جامعه تصریح کرد : اصناف بخش مهم و جدایی ناپذیر از بدنه و ستون جامعه هستند و فعالیت آنها فقط در حوزه اقتصادی خلاصه نمی شود .

وی افزود : اصناف دررویداد های مهم اجتماعی ،سیاسی ،ورزشی ،فرهنگی حضوری پررنگ و موثرداشته و دارند . و به جرات می توان گفت که بخش بزرگی از مجموعه فعالیت های مورد اشاره ،بر دوش اصناف است و توسط آنها پیگیری می شود .

کریمی با اشاره به برنامه های اتاق اصناف البرز همچون پیگیری حل معضل دستفروشی در کرج ،ساخت برج اصناف در شهرک صنفی صنعتی شیخ آباد و تجمیع اتحادیه های صنفی و ...بر ضرورت همکاری و تعامل میان شورای اسلامی شهر کرج و اتاق اصناف تاکید کرد .

در ادامه این نشست دکتر زارع ،رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز ضمن تبریک روز اصناف به تمامی فعالان حوزه اقتصادی استان البرزدر سخنانی گفت : توانمندی اصناف در حوزه های مختلف اجتماعی بر کسی پوشیده نیست . اجرای برنامه های گسترده خیرخواهانه ،اعزام کاروان های کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور که در این رابطه اصناف البرز کارنامه بسیار درخشانی داشتند .همکاری و تعامل با دیگر دستگاه ها و تلاش در جهت پیشبرد برنامه های توسعه عمرانی و اقتصادی شهر کرج و ده ها اقدام ارزنده دیگر نشانه ای از احساس مسئولیت و انجام تعهد نسبت به شهر و شهروندان دارد .

زارع افزود : بدون شک جامعه بزرگ اصناف در شهر کرج مطالبات قانونی و درخواست هایی دارند که رسیدگی به آنها از سوی مسئولان دستگاه های دولتی ، مسیر را برای شکوفایی فعالیت های اقتصادی در سطح استان البرز هموارخواهد ساخت .

در ادامه این نشست موضوع ساماندهی دستفروشان با کمک مجموعه اصناف ، نحوه ی پیگیری طرح تجمیع اتحادیه های صنفی و ساخت برج اصناف ، مشکلات کسبه در حوزه عوارض صنفی شهرداری و ...مورد بررسی قرار گرفت .

در بخش دیگری از این نشست لوح یادبودی از طرف شورای اسلامی شهر کرج و به پاس قدردانی تلاشهای مجموعه کسبه و بازاریان استان البرز به رئیس اتاق اصناف اهداء شد .

shora 1

shora 2

shora 3

shora 4

shora 5

 

shora 6