ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مریم منوری رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلم برداران کرج با دیدار نوروزی با رئیس اتاق اصناف البرز ، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و موفقیت برای یکایک همکاران صنفی ، به تشریح مشکلات و تنگناهای اعضای تحت پوشش این اتحادیه صنفی ناشی از شیوع بیماری کرونا پرداخت .
وی در همین رابطه گفت : صنف عکاسان و فیلمبرداران چند سالیست که با معضل تداخل صنفی و نادیده گرفتن حقوق صنفی خود از سوی دفاتر پیشخوان دولت ، پلیس +10 ، اداره پست و ... مواجه است و این بی عدالتی یا بهتر بگوییم ورود غیر قانونی به حوزه فعالیت های صنفی ، مشکلات عدیده ای را برای اهالی این صنف ایجاد کرده است .
منوری افزود : صنف عکاسان و فیلمبرداران با ظهور دوربین های دیجیتال پیش از این نیز دچار بحران مالی و رکود شده بود . تداخل صنفی از سوی دستگاه های دولتی بر سنگینی مشکلات پیش روی اعضای این صنف افزود و با کمال تاسف شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح های پیشگیری از گسترش بیماری وضعیت کسب وکار اعضای این صنف را با بحران شدید روبرو کرده و تعداد زیادی از متصدیان واحد های صنفی تحت پوشش این اتحادیه صنفی را در آستانه ورشکستگی کامل قرار داده است .
سلیمانی نیا ، دیگر عضو اتحادیه عکاسان کرج که در این نشست حضور داشت نیز در همین رابطه گفت : کرونا ، تمامی کسب وکار ها را در حوزه های مختلف تحت تاثیر خود قرار داده است و هیچ یک از ما تصور نمی کردیم که روزی با چنین پدیده ای مواجه شویم . آنچه مسلم است اینکه بسیاری کشورها در حال حاضر با این بحران دست به گریبان هستند و هنوز به راهکار دقیقی برای نابودی این بلای قرن دست نیافته اند .
وی افزود : انتظار داریم که تمامی مردم عزیز کشورمان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در نظر گرفتن مسائل و مشکلاتی که تمامی بخش های جامعه را در بر گرفته است ، در قطع زنجیره انتقال این بیماری خطرناک بیش از پیش احساس وظیفه نمایند .تا به یاری یکدیگر بتوانیم از ایجاد خسارات بیشتر به کشورمان جلوگیری کنیم .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف البرز نیز در ادامه این نشست از اوج گیری مجدد ویروس کرونا در کشور و قرار گرفتن بسیاری از استان های کشورمان از جمله استان البرز در وضعیت قرمز ابراز تاسف کرد و افزود : خطر بازگشت محدودیت های صنفی و اعمال طرح های پیشگیرانه در برابر کرونا ،بارها و بارها از زبان مسئولان وزارت بهداشت مطرح شده است .اما بی توجهی و سهل انگاری تعدادی از هم وطنان موجب شیوع گسترده بیماری شد و با توجه به شرایط بحرانی فعلی چاره ای به جز اعمال طرح های مقابله با بیماری و محدودسازی فعالیت های صنفی باقی نمی ماند.
وی افزود کرونا با کسی شوخی نداشته و بی توجهی به ضوابط بهداشتی یا ساده انگاشتن آن خطرات جانی در پی دارد.برای گرفتار نشدن در دام کرونا تمامی مردم موظف به رعایت دستورات بهداشتی هستند.