ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان کرج از بکارگیری 17 نیروی پاکبان در دو شیفت کاری برای ساماندهی زباله‌های میدان میوه و تره بار مرکزی خبر داد.

نادر یوسفیان در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق اصناف با اشاره به اینکه میدان مرکزی میوه و تره بار جایگاه ویژه‌ای در تامین نیاز سبدخانوارهای کرجی دارد، اظهار کرد: این میدان از لحاظ ساختاری و موقعیتی نیازمند رسیدگی و اعمال تغییراتی است تا از این طریق بتوان رضایت شهروندان را جلب کرد.

وی با بیان اینکه وجود دستفروشان و متکدیان یکی از مهمترین معضلاتی بود چهره این میدان را مخدوش کرده بود، توضیح داد: خوشبختانه با هماهنگی معاونت خدمات شهری، این افراد جمع آوری و ساماندهی شدند.

این مسئول از نصب دوربین در تمام سطح این میدان و ایجاد اتاق مانیتورینگ به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته جهت افزایش امنیت این مجموعه خبر داد و گفت: با این اقدام تمام فضای این میدان قابل رصد می‌شود و نقطه کوری باقی نمانده است.

وی توضیح داد: علاوه براین، فعالیت دستفروشان در فضای داخلی این مجموعه هم باعث نارضایتی غرفه داران شده بود که با برنامه ریزی صورت گرفته، این دستفروشان در چند مرحله ساماندهی شدند.

رییس اتحادیه بارفروشان کرج با اشاره به یکی دیگر از مشکلات میدان مرکزی گفت: متاسفانه برخی از غرفه‌های این بازار نسبت به انبار و عرضه اقلام در فضای باز این مجموعه  اقدام می کنند که این کار تخلف محرز است چون علاوه بربه خطر انداختن سلامت موادغذایی، سد معبر و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را در پی دارد.

وی ادامه ادامه داد: خوشبختانه با استقرار اکیپ پلیس راهور و عوامل سد معبر بخش عمده ای از این تخلفات ساماندهی شده و وضعیت تردد برای ارباب رجوع تا حد زیادی بهبود یافته است.

رییس اتحادیه بارفروشان کرج از رنگ آمیزی جداول، افزایش سرانه فضای سبز، خط کشی معابر و ساخت سرویس بهداشتی و حمام در این میدان به عنوان بخش دیگری از خدمات صورت گرفته در این مجموعه نام برد.

یوسفیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گلایه بهره برداران و مراجعان از وضعیت نامناسب روشنایی این میدان اشاره کرد و افزود: با پیگیری صورت گرفته، مشکل خاموشی بخش عمده ای از معابر حل شده و دیگر مانعی برای تردد خودروها در زمان تاریکی وجود ندارد.

وی همچنین به مشکل آبگرفتگی برخی از معابر این میدان در زمان بارندگی اشاره کرد و گفت: برای حل بخش عمده ای از این مشکل نسبت به حفر چند حلقه چاه جذبی و ایجاد کانیو اقدام شده است.

رییس اتحادیه بارفروشان کرج در ادامه به موضوع ساماندهی زباله‌ها و رفع معضلات زیست محیطی این میدان هم اشاره کرد و توضیح داد: با رایزنی انجام شده با شهرداری، 17 نیروی پاکبان و چند دستگاه خودروی رفت  روب، در دو شیفت کاری جهت جمع آوری زباله‌های این مجموعه به کار گرفته شده ‌اند.

یوسفیان در پایان ابراز کرد: میدان مرکزی میوه و تره بار کرج تنها میدان مرکزی میوه و تره بار استان البرز است بنابراین باید از نظر سیما و منظر شهری آراستگی کامل داشته باشد از غرفه داران تا ارباب رجوع باید سهم خود را برای زیبایی چهره آن ایفا کنند.