ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هفته گذشته کرج میزبان روسای اتحادیه عکاسان مراکز برخی از استانها از جمله زعفر یاوری رئیس اتحادیه عکاسان تهران و سعید امیدوار بود. این جلسه به دعوت خانم مریم منوری رییس اتحادیه عکاسان استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز ، این جلسه به منظور هم اندیشی و چاره اندیشی در خصوص بزرگترین معضل صنف عکاسان در سراسر کشور که به انحصار درآمدن عکس پرسنلی توسط،برخی ارگانهای دولتی میباشد، تشکیل گردید. منوری رییس اتحادیه عکاسان استان البرز با درخواست مساعدت و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای رفع مشکلات این صنف گفت: در صورتی که توجهی به خواست و مطالبه این صنف نشود دیگر امیدی به ادامه حیات و فعالیت اعضای این صنف نیست. وی افزود:متاسفانه علی رغم نارضایتی عکاسان و  همچنین مردم از عکسهایی که توسط این ارگانها تهیه میشود به دلیل نداشتن کیفیت و عدم تطابق عکس با صاحبان عکس تا کنون کسی پاسخ قانع کننده ای در این سالها به ما نداده و با بهانه امنیتی بودن این عکسها همچنان به تهیه عکس در این دفاتر هستند‌.

وی افزود انحصار در صنعت عکاسی کشور به بهانه ها و یا  دستاویزهایی به ظاهر موجه، بر خلاف اصول متعدد و مصرح در  قانون اساسی مقدس جمهوری اسلامی ایران  ،  قوانین مدنی، قواعد فقهی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در تاکید بر حمایت از تولید، لزوم داشتن پیوست عدالت بخشنامه ها و آیین نامه های دولتی ونیز  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معظم له  در توجه ویژه به عدالت اجتماعی می باشد و به زبان ساده ، انحصار دولتی در عکاسی دقیقا بازار قیصریه ای را برای دستمالی به آتش کشیدن است ‌.
انتظار می رفت ،در دولت جدید و انقلابی  آیت الله رئیسی به بحث  رفع تحریم داخلی ، اشتغال و بیکاری گسترده در جامعه  که انحصار غیرقانونی عکاسی دولتی در صنعت بزرگ  عکاسی کشوری یکی از مصادیق بارز  آن می باشد عنایت و توجه ویژه مبذول گردد .
جلوگیری از میلیاردها تومان خسارات مادی و معنوی بالقوه و بالفعل و تعطیلی هزاران واحد صنفی تولیدی امری بسیار مهم می باشد که تبعات آسیبهای اجتماعی رو به گسترش  آن غیرقابل جبران می باشد.

وی گفت :متاسفانه علی رغم نارضایتی عکاسان و  همچنین مردم از عکسهایی که توسط این ارگانها تهیه میشود به دلیل نداشتن کیفیت و عدم تطابق عکس با صاحبان عکس تا کنون هیچ مرجعی ، پاسخ قانع کننده ای در این سالها به ما نداده و به بهانه امنیتی بودن این عکسها همچنان به تهیه عکس در دفاترشون هستند‌.نگاهی به کارت ملی خودتون داشته باشید،چقدر به خودتون شبیه هست؟؟!!!!!!!!!!