ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

asheriاین اتحادیه 220 عضو فعال و 50 پرونده در دست اقدام دارد.

وی افزود تعداد اعضای اتحادیه در سال گذشته 160 عضو بود و سایر همکاران که در حال فعالیت بودند ، رغبتی برای دریافت پروانه کسب نشان نمی دادند ، اما با فعالیت های هیئت رئیسه اتحادیه ، آنها نیز به جمع اعضای دریافت پروانه کسب پیوستند.

عاشری خاطر نشان کرد، اقداماتی که اتحادیه الکترومکانیک برای جذب همکاران انجام داد ، برگزاری همایش ها و سمینارهای گوناگون و بازدید از شرکت های مختلف .

این شرکت ها عبارتند از :

-          شرکتهای مهم در تبریز و حومه

-          پمپ ایران که در خاور میانه در سطح اول قرار دارد و. نماینده یک شرکت آلمانی می باشد.

-           نوید موتور ، نوید سهند ، تلمبه سازان و چند شرکت دیگر به مدت سه روز.

-          سانترا در مشهد که در سدسازی و تولید پمپ های بزرگ فعالیت دارند.

-          الکتروژن تهران که تولید کننده الکتروموتور پمپ هست.

-          پمپ سازی ناصری و فرهاد پمپ.

وی خاطر نشان کرد بازدید ما از این شرکت ها باعث امید  و دلگرمی تولید کننده ها و همینطور آشنایی اعضا با فرآیند تولید و نحوه تولید می باشد.

 همایش های برگزار شده جهت ارتقای دانش و مهارت وانگیزه کاری عبارتند از :

-          همایش بزرگ صندوق مکانیزه در خرداد 95

-          آشنایی با نسل جدید الکتروموتورهای BLDC که کم مصرف و پرتوان هستند و به زودی وارد بازار خواهند شد.

-          سمیناری با حضور اساتید توانمند و مهندسین خبره سانا از وزارت نیرو در ارتباط با استفاده از انرژی خورشیدی و انرژی های درونی زمین .

-          مشتری مداری و جذب و برخورد با مشتری

-          آموزش تعمیرات پمپ های خانگی و آشنایی با آنها ( که گواهینامه ای هم به همکاران شرکت کننده اعطا خواهد شد.)

عاشری افزود : از جمله مسائل و مشکلات اتحادیه ها ، مشکلات مالی است .وی گفت  زمانی که اتحادیه الکترومکانیک را تحویل گرفته ، این اتحادیه با بدهی مالی همراه بود ولی با تلاش هیئت مدیره و کمک کارمندان ، ضمن اینکه بدهی ها تسویه شد توانستند با درآمد زایی همایشها و بازدیدهای گوناگونی را برگزار کنند.

اتحادیه الکترومکانیک توانست با عقد یک تفاهم نامه با یکی از بانکها ، تسهیلات ویژه ای برای اعطای وام به اعضای این صنف و حذف چالشهای اداری و داشتن ضامن کارمند انجام دهد و از اعضای این اتحادیه صنفی برای ضمانت یکدیگر استفاده کند.

و حتی اگر مشکلی برای یکی از همکاران به وجود بیاید بلافاصله ظرف مدت 24 ساعت تا مبلغ 5 میلیون تومان وام بدون نیاز به ضامن و فقط با سفته به اعضا پرداخت کند.

وی افزود : از کارهای مهمی که در این اتحادیه انجام دادیم ساماندهی همکاران در شهر ماهدشت بود . متاسفانه بیشتر همکاران صنف الکترومکانیک در ماهدشت تمایلی به گرفتن جواز نداشتند اما هم اکنون در ماهدشت هیچ همکار بدون جوازی فعالیت نمی کند.

در پایان آقای عاشری از هیئت رئیسه اتاق اصناف خواست با ایجاد راهکارهای مختلفی از جمله فعالتر شدن کمیسیون فرهنگی اتاق و برگزاری کلاسهایی در زمینه اخلاق مداری و همگام شدن با پیشرفتهای مدرن و بازدید از مکانهای فرهنگی و تاریخی ، وحدت و یکپارچگی بیشتری بین روسای اتحادیه ها بوجود بیاورند.