ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ghafouriyanرئیس اتحادیه موبایل کرج با بیان اینکه برخی از کالاها با سامانه‌ای از گمرک قابل  پیگیری است، گفت: طرح "رجیستر" جنبه مهم کشوری دارد و در حال حاضر سازمان ارتباطات  به سبب مسائلی که به زیرساخت فنی مربوط می شود ، آمادگی اجرای طرح "رجیستر" را ندارد.

محمدمهدی غفوریان با اشاره به برگزاری همایش مربوط به قاچاق کالای اتحادیه تجهیزات مخابراتی در کرج اظهار داشت: در این همایش نزدیک به 2000 نفر از اعضای اتحادیه تجهیزات مخابراتی حضور داشتند.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی کرج با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ارشاد و راهنمایی در زمینه عدم خرید اجناس قاچاق بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای صنفی کرج از مراکز معتبر در تهران برای واحد خود خریداری می‌کنند اما به آنها توصیه شد که کالاهای خود را با فاکتوری از تهران تهیه کنند که نحوه معامله کالا در گذشته در فاکتور مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه این امر به این سبب است که اگر با مشکلاتی در بازرسی از واحد صنفی روبه‌رو شدند، فاکتور معتبر ارائه دهند، بیان کرد: متاسفانه در تهران فاکتور به خریدار ارائه نمی‌شود به همین سبب به اعضا توصیه می‌شود از کارت‌خوان مغازه مورد نظر خریداری کنند تا مدرکی در دست داشته باشند.

غفوریان با بیان اینکه برخی از کالاها با سامانه‌ای از گمرک قابل پیگیری است، اضافه کرد: طرح "رجیستر" جنبه مهم کشوری دارد و در حال حاضر به سبب مسائل زیرساخت فنی، سازمان ارتباطات آمادگی اجرای طرح را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش مسئولان استان متوجه شدند که کرج دپوی کالای قاچاق نیست و این امر در تهران انجام می‌شود، عنوان کرد: واحدهای صنفی باید تمام اسناد خود در راستای خرید اجناس مغازه را تا زمان فروش آن به مشتری حفظ کنند تا هر زمان یک واحد بازرسی از وی اسناد خواست، ارائه کنند.

غفوریان با بیان اینکه برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه به اصناف و اتحادیه‌ها واگذار شده است، افزود: نوع برخورد با کالای قاچاق از حالت قهری و انتظامی در شهرستان کرج به ارشادی و فرهنگی سوق داده شده است.