ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

hamediرئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات اتحادیه سوپرمارکت‌داران البرزی است، گفت: یکسری از شرکت‌ها علاوه برارزش افزوده‌ای که روی کالاها وجود دارد رقمی بابت ارزش افزوده از سوپرمارکت‌داران دریافت می‌کنند.

جمشید حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: با ورود به سال جدید اتفاق بسیار خوبی که در اتاق اصناف رخ داد، دید و بازدید اعضا و هیئت‌مدیره اتاق اصناف در سالن جلسات این اداره بود که حرکت بسیار شایسته و ارج نهادن به سنت باستانی ایران بود.

وی در ارتباط با ادغام بعضی از اتحادیه‌ها در سال جدید، بیان کرد: طبق  آیین نامه‌ای تبصره 2 ماده 21 قانون نظام صنفی، حد نصاب تعداد واحدهای صنفی برای تشکیل اتحادیه در کشور مشخص شده است

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران کرج با اشاره به اینکه در تهران برای تشکیل یک اتحادیه حداقل 300 عضو باید ثبت نام کرده باشند، گفت: در شهرستان‌هایی که بیش از 2 میلیون نفر جمعیت دارند باید 200 واحد، در شهرستان‌هایی که بیش از یک میلیون نفر و کمتر از 2 میلیون نفر جمعیت دارند  150 واحد و در شهرستان‌هایی که بیش از 500 نفر جمعیت داشته باشد باید 100 واحد فعالیت داشته باشند تا اتحادیه برای آن‌ها تشکیل شود.

حامدی با بیان اینکه تشکیل اتحادیه ها مستلزم  تامین هزینه‌ است، عنوان کرد: چنانچه اتحادیه‌ها نتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند با  اتحادیه‌های همگن اتاق اصناف خود باید ادغام شوند. در حال حاضر در اتحادیه سوپرمارکت داران کرج بیش از450 واحد فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران کرج تاکید کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در اتحادیه مالیات بر ارزش افزوده است که یکسری از شرکت‌ها علاوه بر ارزش افزوده‌ای که روی کالاها وجود دارد در انتهای فاکتور کالا رقمی بابت ارزش افزوده از سوپرمارکت‌داران دریافت می‌کنند که ما خواستار پیگیری و برخورد هرچه سریع‌تر این موضوع هستیم.