ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

tala3کارگاه آموزشی اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان کرج با حضور سرهنگ تقی پور ،ریس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی ،هیات رئیسه اتاق اصناف ،مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی  استان البرز، رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف ،رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر،هیات مدیره این اتحادیه صنفی در کرج و اعضاء صنف طلا فروشان سه شنبه هفدهم مرداد ماه برگزار شد .

در آغاز این نشست آموزشی سرهنگ تقی پور،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در سخنانی به تشریح مسائل امنیتی و لزوم توجه به دستورالعمل های صادر شده از سوی نیروی انتظامی پرداخت . وی در همین رابطه گفت : تمامی قوانین و دستورالعمل هایی که در رابطه با فعالیت صنف طلا فروشان صادر می شود ، با هدف تامین امنیت و پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر خسارات احتمالی تدوین می شوند . و پیروی از این دستورالعمل ها از سوی صنف محترم طلا فروشان ،راه را برای وقوع جرم می بندد .

وی افزود : نیروی انتظامی خود را مدافع منافع کسبه می داند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد . اما باید گستردگی سطح شهر و حوزه فعالیت پلیس ،همچنین تعدد واحد های صنفی را در نظر گرفت و جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ای ،مقررات و ضوابط ایمنی را رعایت کرد .

وی افزود : همکاری صنف طلا فروشان با نیروی انتظامی در سایه تعاملات خوبی که وجود دارد ،به نحو شایسته ای انجام می شود و امیدواریم با توجه به اجرای تدابیر پلیس از این پس شاهد سرقت از طلا فروشی های شهر کرج و ایجاد خسارت مالی و روانی به شهروندان و اعضای محترم این صنف ،نباشیم .

در ادامه این نشست ضرابی رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان کرج نیز در سخنانی به مشکلات این صنف در حوزه های مختلف اشاره کرد . وی از ناهماهنگی های موجود در بحث جمع آوری طلای قاچاق از واحد های صنفی ، اجرای قوانین جدید مالیاتی ، رکود در بازار طلا و کاهش درآمد محسوس و قابل توجه اعضای این صنف در کل کشور و عدم تطابق دستورالعمل های نیروی انتظامی با شرایط محیطی واحد های صنفی به عنوان مسائل پیش روی  این صنف یاد کرد و خواستار تجدید نظر کلی در رابطه با تمامی مباحث مربوط به صنف طلا و جواهر شد .

در ادامه این همایش رستمی رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف نیز در خصوص عملکرد این واحد  و لزوم همکاری متصدیان واحد های صنفی با بازرسان در هنگام مراجعه به واحد صنفی شان مطالبی رابیان کرد . وی همچنین با اشاره به قانون نظام صنفی یادآور شد ،صدور فاکتور فروش ،نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها از نکاتی لازم الاجرا هستند و تمامی فعالان صنفی باید به آن توجه کنند .

در ادامه مراسم حمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیزاز فعالیت و تلاش اهالی صنف طلا و جواهر به عنوان ستون و مهره های اصلی بازار یاد کرد و افزود : با توجه به حجم سرمایه و ارزش بالای انواع کالاهای موجود در واحد های صنفی طلا فروشی و اهمیت این کالا در اقتصاد ،باید به مسائل خاص این حرفه به طور خاص نگاه کرد و تمامی  تبعات اجرای یک دستورالعمل را در جریان فعالیت این صنف کارشناسی و تحلیل کرد .

کریمی افزود : صنف طلا و جواهر یکی از حساس ترین کسب و کارهای بازار است و هر گونه اتفاق و رویداد غیر منتظره در این حوزه تبعات روانی و اجتماعی دیگری در پی خواهد داشت .

 کریمی با اشاره به جایگاه بازاریان و اصناف در اجتماع  و نقش آنها در پیشبرد امور اقتصادی  کشور یادآور شد . این انتظار از تمامی فعالان صنفی می رود  که در این شرایط ویژه کشورمان ، همکاری لازم را در جهت برقراری ثبات در بازار و ایجاد آرامش روانی در جامعه با مسوولان اجرایی داشته باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی ،فضای بازارهای ما را متشنج کنند .

در ادامه این همایش کشتی آرای ،رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز پیرامون قوانین مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات ایجاد شده برای اهالی این صنف مطالبی را بیان کرد .

tala 9

tala 10

 

tala 8

tala 7

tala 5

tala 4

tala3

tala 2

tala 1