ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

kafashan4در راستای اهداف و برنامه های آموزشی مجموعه اصناف و با هدف ارئه گزارش عملکرد هیات مدیره اتحادیه و ارتقاء سطح دانش و معلومات صنفی اعضاء تحت پوشش ،کارگاه آموزشی اتحادیه صنف کفاشان کرج ،چهارشنبه 97/4/6 با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز،رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف ،نماینده سازمان تعزیرات حکومتی البرز و اعضای تحت پوشش این اتحادیه صنفی برگزار شد .

در آغاز این نشست آموزشی ،رضیعی کارشناس و مدرس مباحث و قوانین حوزه اصناف و تجارت و قاضی دادگاه تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان البرز در سخنانی به تشریح قوانین نظام صنفی ،پدیده قاچاق و راهکارهای مقابله با پدیده قاچاق ،توسط متصدیان واحد های صنفی پرداخت .

وی در سخنان خود به بررسی حدود و اختیارات فرد صنفی مطابق با قوانین نظام صنفی کشور پرداخت و در ادامه بحث،به جزییات در نحوه ی صدور فاکتور ،نصب برچسب قیمت بر روی کالاها ،نصب جواز کسب در معرض دید عموم ،نحوه ی تنظیم قرارداد میان دو طرف و ضرایط قانونی شدن قرارداد های دست نویس ،ثبت معاملات در دفاتر مخصوص ،نحوه نگارش چک و دیگر اسناد مالی و دیگر موارد ضروری و لازم الاجرا توسط فرد صنفی اشاره کرد .

در بخش دیگری از این همایش ،حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز ضمن تشکر از هیات مدیره اتحادیه کفاشان کرج بابت برگزاری این نشست صنفی ،به جایگاه مهم و ارزشمند اصناف در جامعه اشاره کرد و افزود : با نگاهی به پیشینه تاریخی ایران و مروری بر عملکرد بازاریان در جامعه ،به خوبی می توان نتیجه گرفت که مسئولیت بزرگی بر دوش اصناف قرار دارد .

وی افزود : اهمیت و ارزش این مسئولیت با توجه به نگاه و اندیشه پیغمبر گرامی اسلام به کسبه ،با بیان جمله "کاسب حبیب خداست " سنگین تر و عمیق تر جلوه می کند .

کریمی افزود : این لقب و این مقام شایسته افرادیست که با مناعت طبع ،صبوری ،اخلاق نیکو و جوانمردی در راه کسب رزق حلال قدم بر می دارند و در گرفتاری ها از خالق این جهان مدد می جویند و البته که خداوند هم به زیباترین شکل ممکن ،مسیر پر پیچ و خم زندگی را برای این بزرگواران هموار ساخته و بهترین پاداش را تقدیم حضورشان می کند .و بدین ترتیب است که زندگی کاسب حبیب خدا سرشار از برکت و رحمت و نور می شود .

کریمی افزود : در سطح بازارهای ایران ،چهره های بزرگ و صاحب نامی به کسب و کار مشغولند که اخلاق و رفتارشان ،در سطح بازار مشهور است و بعنوان الگو مورد توجه بسیاری از مردم قرار می گیرد . این افراد بزرگ و خوشنام هر لحظه از زندگی پر بارشان ،سرشار ار نکات آموزنده است ومی توان گفت که این یکی از افتخارات و سزمایه های بزرگ جامعه اصناف است .

وی افزود : در شرایط کنونی که اوضاع اقتصادی کشورمان دستخوش جریانات و تحریم های اقتصادی قرار گرفته و قیمت برخی کالاها با نوسان مواجه شده است ،نقش اصناف و بازاریان بعنوان خادم مردم ،بسیار حساس تر و مهم تر از گذشته خواهد بود .چرا که مجموعه بازاریان ما ،بایستی ضمن پاسداری از ارزشها و سنت های اصیل بازار ، اوضاع اقتصادی کشور و فعالیت سودجویان را به دقت زیر نظر داشته باشند و اجازه ندهند تا یک عده سودجو از فرصت ایجاد شده ،جهت منافع شخصی خود سوء استفاده کنند و چهره بازاریان متعهد و انقلابی را نزد افکار عمومی خراب کنند .

در ادامه این نشست ،رستمی رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف نیز ،ضمن بیان شرح وظایف واحد بازرسی و نظارت ،به بررسی وظایف افراد صنفی پرداخت .نصب اتیکت قیمت کالا بر روی تمامی اجناس داخل فروشگاه ،ارائه فاکتور فروش به مشتریان در دونسخه ،ثبت تمامی اطلاعات معاملات روزانه (قیمت خرید و فروش ) بر اساس فاکتورهای رسمی و حفض اصول و قوائد مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع از مواردی بود که توسط وی مورد بررسی قرار گرفت .

ارائه گزارش عملکرد و نحوه ی استفاده از تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت توسط مسئول روابط عمومی این بانک ،بخش دیگری از این مراسم بود .

در بخش پایانی این همایش آموزشی نیز ،حسین اباذری رئیس اتحادیه صنف کفاشان کرج ،ضمن خوشامدگویی مجدد و تشکر از همکاران خود بابت حضور در این گردهمایی صنفی ،به طور اختصار به تشریح عملکرد هیات مدیره فعلی اتحادیه پرداخت .

وی با اشاره به خرید ساختمان جدید برای اتحادیه گفت : زحمتکشان و همکاران عزز بنده در صنف کفش استان البرز ،یکی از مهم ترین اقلام مورد نیاز مردم را تهیه و تولید می کنند و در راه ،متحمل سختی های بسیاری نیز می شوند .

اباذری افزود : صنعت کفش در کشور ما ،پیشینه ی طولانی دارد و می توان گفت که این حرفه ،یکی از نخستین ابداعات انسان بوده است .اما متاسفانه طی سالهای گذشته و به دلیل سیاست های اشتباه در بحث واردات کفش و عدم حمایت های دولتی جدی و تاثیر گذار ،صنعت کفش ایران با بحران های مختلف در بحث تولید و عرضه کفش به بازار مواجه شده است .به طوریکه بسیاری از همکاران بنده ،تصمیم به تعطیلی واحد تولیدی خود گرفته و یا در شغل های دیگری به کسب و کار مشغول شده اند .

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد با اعمال سیاست ها و برنامه های صحیح و کاربردی ،زمینه شکوفایی مجدد این حرفه کهن و بازگشایی کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل تولید کفش در کشور فراهم شود و رونق اقتصادی به بازار کفش ایران بازگردد .

اباذری خاطر نشان کرد : به رغم کسادی بازار و اوضاع نابسامان اقتصادی که این روزها عرصه را برای فعالان صنفی تنگ کرده است ،هیات مدیره اتحادیه با همکاری و حمایت های ارزشمند و بی دریغ شما همراهان گرامی و دلسوز در صنف بزرگ کفاشان کرج ،موفق به خرید یک واحد آپارتمانی با متراژ مناسب و موقعیت مکانی ایده آل شدیم که این ساختمان بعنوان خانه دوم همکاران ،محل تلاقی ،دیدار و هم اندیشی بزرگان صنف خواهد بود تا به یاری خداوند ،تصمیمات و برنامه های جامعی ،جهت شکوفایی صنف درآن گرفته شود.

وی در پایان و به نمایندگی از طرف اعضای هیان مدیره اتحادیه صنف کفاشان کرج ،با تبریک روز اصناف برای تمامی زحمتکشان و تلاشگران عرصه کسب و کار آرزوی موفقیت و سربلندی کرد .

kafashan 2

kafashan 3

kafashan 4

kafashan 6

kafashan 7

kafashan 9

kafashan 10

kafashan 13

kafashan 14

kafashan 15

kafashan 16

kafashan 18