ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

pooshak2در نشست تخصصی با فعالان صنف پوشاک فروشان کرج ،آخرین دستورالعمل ها و طرح های مبارزه با قاچاق کالا مورد بررسی قرارگرفت .

طی این نشست که در محل اتحادیه صنف پوشاک و با حضورکارشناسان واحد بازرسی ونظارت ،پلیس آگاهی ،سازمان صنعت،معدن و تجارت البرز و کارشناس سامانه جامع ثبت انبارها برگزار شد ،چگونگی اجرای طرح های مبارزه با کالای قاچاق ،شرح وظایف متصدیان واحد های صنفی ،موانع و مشکلات تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک ،نحوه ی ثبت اطلاعات و آمار کالاهای موجود در انبارهای واحد های صنفی در سامانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

میر اسماعیل صدیق رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج در این رابطه گفت : این نشست با هدف تشریح قوانین مرتبط با قاچاق کالا و بررسی آخرین دستورالعمل ها و بندهای قانون مبارزه با قاچاق و شرح وظایف متصدیان واحد های صنفی پوشاک در اجرای قوانین مربوطه برگزار می شود .

وی افزود :طرح های مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید کننده داخلی ،جلوگیری از واردات بی رویه برخی کالاها در کشور و تلاش درجهت توسعه و رونق اقتصاد ملی به طورجدی از سوی نهاد های مجری ،برگزار می شوند و همکاری و همراهی تشکل های صنفی و اعضای تحت پوشش آنها ،در اجرای هر چه بهتر طرح های مذکور موثر است .چرا که اصناف یکی از ارکان مهم درچرخ اقتصاد کشور هستند و می توانند با بهره گیری از امتیازهای ویژه خود ، راندمان اجرای طرح های پیشگیری و مبارزه با قاچاق را افزایش دهند .

وی افزود : در این نشست که بخش هایی از آن به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد ،اعضای صنف پوشاک نیز به موانع و مشکلات موجود در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و دیگر مشکلات حوزه بازار اشاره کردند و خواستار همکاری بیشتر مسئولان با واحد های تولیدی پوشاک و بررسی تخصصی مشکلات این حوزه شدند .

pooshak 1

pooshak 3

pooshak 4