ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

مددی مدیر واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز گفت : مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحد های صنفی و مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی تا اعلام رسمی و رسیدن به شرایط عادی لازم الاجرا هستند و تمامی متصدیان واحد های صنفی به غیر از صنوف (نانوایان ،سوپرمارکت ، لبنیات ، پروتئین " گوشت ،مرغ و ماهی " داروخانه ها و موسسات کرایه اتومبیل ) موظف به اجرای آن هستند .

وی افزود : فعالان صنفی توجه داشته باشند که اخبار صحیح و مرتبط با تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا را فقط از طریق سیمای البرز و سایت رسمی اتاق اصناف مرکز استان البرز دنبال کنند و از دامن زدن به شایعات و اخبار کذب به شدت بپرهیزند .

مددی افزود : واحد بازرسی و نظارت اصناف البرز پس از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع این بیماری ، با حمایت و پشتیبانی هیات رئیسه اتاق اصناف و همراهی اتحادیه های صنفی ،نسبت به اجرای مصوبات وارد عمل شد و با تشکیل تیم های بازرسی و نظارتی ،فعالیت  خود را بعنوان یکی از بخش های مهم نظارتی فعالیت صنوف آغاز کرد .

وی افزود : برنامه های واحد بازرسی و نظارت اصناف در فاز اول ،شناسایی  و برخورد با احتکار کنندکان کالاهای سلامت محور شامل ،مواد ضد عفونی کننده ،الکل طبی و صنعتی ،ماسک بود که بازرسان تلاشگر این مجموعه در گشت های بازرسی موفق به شناسایی و کشف تعدادی کارگاه و انبارغیر مجاز در مناطق مختلف کرج شدند . عموم اقلام کشف شده در این مرحله ،الکل ،مواد ضدعفونی کننده و ماسک بود.

وی افزود : پرونده تشکیل شده برای متخلفان و احتکار کنندگانی که در این مرحله شناسایی شده اند ، به مراجع تصمیم گیر ارسال شده است. همچنین در فاز دوم اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا ،اکیپ های بازرسی با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان البرز و اتحادیه های صنفی در تمامی ایام تعطیلات نوروز نسبت به اجرای مصوبات ابلاغ شده  با حضور در مناطق مختلف شهر کرج  اقدامات لازم را که شامل تذکر به واحد های صنفی فعال و تعطیل نمودن آنها بوده است ،انجام داده اند .

وی خاطر نشان کرد : از آغاز اجرای طرح مبارزه با کرونا در سطح استان البرز تا به امروز 45 واحد صنفی که نسبت به اجرای مقررات بی توجه بوده  و با فعالیت صنفی خود ،سلامت عمومی را به خطر انداخته بودند ،پلمپ شده است .

در این راستا شهروندان می توانند اخبار و یا شکایات خود در این خصوص را با شماره های 5-32218154 بازرسی و نظارت اصناف استان البرز مطرح نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.