ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و تصمیمات  جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی با محدودیت فعالیت های صنفی پس از ساعت 18 ، اجرای این طرح از روز گذشته  در کرج آغاز شد . 

بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در همین رابطه گفت : این روزها اخبار مربوط به کرونا و تلفات ناشی از آن در رسانه ملی و فضای مجازی به طور گسترده منتشر می شود و تمام مردم عزیزمان در جریان آخرین اخبار مربوطه ، آمار تلفات ، آمار مبتلایان و هزینه های بسیار سنگین درمان این بیماری و دیگر مشکلات موجود در سطح جامعه قرار دارند . واقعیت این است که کرونا ، مردم بسیاری از کشورهای جهان را گرفتار کرده و خسارات سنگینی را در حوزه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و ... بر کشورها وارد کرده است .
وی افزود : در اخبار مربوط به دیگر کشورها می بینیم و می شنویم که راهکارهای مختلفی با توجه به ساختار اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آن کشور به اجرا در آمده تا شاید از شیوع بیشتر این بیماری مهلک جلوگیری کند . شهروندان عزیز استحضار دارند که در حال حاضر واکسن یا داروی خاصی برای مبارزه با این ویروس معرفی نشده است و محافل پزشکی جهان ، تنها راهکار مقابله با این اپیدمی و قطع زنجیره انتقال را ، استفاده از ماسک ، شستشوی مرتب دستها ، رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به فاصله گذاری اجتماعی می دانند .
وی افزود : تصمیم اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر محدودیت فعالیت های صنفی نیز در همین راستا اتخاذ شده است و پیروی از آن در شرایط فعلی ، یک تکلیف است . تمام مردم کشورمان ، مکلف به اجرای آن هستند . اجرای دستورات بهداشتی فقط مختص یک گروه خاص از جامعه نیست . کرونا با کسی شوخی ندارد . به آمار مبتلایان و فوتی های کشورمان که هر روز در حال افزایش است توجه کنید . آمارها بسیار نگران کننده شده است . جدای از هزینه های سنگین درمان و فشار مضاعفی که بر کادر درمانی و پزشکی کشور وارد می شود ، بسیاری از خانواده های ایرانی امروزعزادار از دست دادن پدر ، مادر و فرزندان خود هستند . تبعات اجتماعی و روانی از دست دادن عزیزان ، فراتر از تصور و باور هریک از ماست . برای بسیاری ازما حتی فکر کردن به این موضوع نیز آزار دهنده است .
وی افزود : همه باید کمک کنیم تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود . طرح محدودیت فعالیت های صنفی با همین هدف اجرا می شود و تمامی فعالان صنفی به غیر از مشاغل گروه یک ،مکلف به اجرای آن هستند .
حصاری افزود : در اولین روز از اجرای این طرح در کرج ، 20 تیم عملیاتی متشکل از بازرسان سازمان صمت استان البرز ، سازمان تعزیرات حکومتی ، بازرسی و نظارت اصناف استان ، بسیجیان پایگاه بسیج اصناف و عوامل اجرایی اتحادیه های صنفی به مناطق مختلف شهر کرج اعزام شدند .

رئیس اتاق اصناف البرز افزود : به دلیل اهمیت فوق العاده این موضوع ، ریاست سازمان صمت استان البرز ،جناب آقای مهندس ربیعی ، معاونان این سازمان آقایان مرادی ، مافی ، عسگری ، کیا پاشا و ... شخصا در عملیات بازرسی و گشت شبانه ، ما را همراهی کردند و در شبی بارانی ، روند اجرای طرح را مورد ارزیابی قرار دادند . حضور مدیر زحمتکش سازمان صمت البرز در اجرای این طرح و بازدید از واحد های صنفی و گفتگو با متصدیان و کارکنان واحد های صنفی ، خود به تنهایی ، نشانه اهمیت موضوع و انگیزه بالای مجموعه مدیران و کارکنان سازمان صمت ، اتاق اصناف ، نیروی انتظامی و واحد بازرسی و نظارت اصناف البرز در اجرای دقیق طرح است .
حصاری یادآور شد : در اولین شب از اجرای طرح محدود سازی فعالیت های صنفی در کرج ، ناهماهنگی های جزئی وجود داشت که در روزهای آِینده برطرف خواهد شد . بدیهی است هر گونه بی توجهی به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از چشم بازرسان و تیم های عملیاتی دور نخواهد ماند و برای آندسته از افرادی که در این امر سهل انگاری می کنند ، تدابیر سختگیرانه تری اتخاذ خواهد شد .
حصاری افزود : در شب گذشته ، تیم های عملیاتی و بازرسان ، بیشتر با انگیزه توجیه و تذکر شفاهی به سطح شهر اعزام شدند . اما در روزهای آینده ، رویکرد بازرسی های تغییر خواهد کرد و هیچ گونه توجیهی برای فعالیت صنفی پس از ساعت 18 پذیرفتنی نیست و با خاطیان بر اساس قانون برخورد خواهد شد .
وی یادآور شد : فعالان صنفی کرج ، می توانند اخبار دقیق مربوط به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا ، ساعت فعالیت اصناف و دیگر رویداد های مرتبط را از طریق اتحادیه های صنفی ،کانال و سایت رسمی اتاق اصناف البرز دنبال کنند .


رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز افزود : با توجه به وسعت جغرافیایی شهر کرج و فعالیت بیش از 80 هزار واحد واحد صنفی ، نظارت بر عملکرد تمامی این واحد ها در یک لحظه عملا غیر ممکن است . و به رغم حضور تیم های متعدد بازرسی در سطح شهر ، باز هم احتمال فعالیت برخی صنوف در گوشه و کنار شهر وجود دارد . از این فرصت استفاده کرده و به تمامی کسبه محترم و زحمکتش شهر کرج که این روزها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند ، یادآور میشوم ...همراهی و همکاری فرد فرد شما می تواند در قطع زنجیره کرونا و نجات یک هموطن موثر باشد . بیایید با کمک یکدیگر و برای سلامتی خود و خانواده و هموطنانمان و برای عبور از این بحران همگام و همراه شویم .هیچ کس منکر سختیها و خسارات وارد آمده بر اصناف ناشی از کرونا نیست . قبول داریم که تامین هزینه های زندگی و اداره یک واحد صنفی در چنین روزهایی بسیار سخت شده است . اما از دیگر سو نیز نمی توانیم نظاره گر مرگ عزیزان و دوستانمان باشیم . قبول کنیم که خسارت از دست عزیزانمان به مراتب سنگین تر از خسارات مالی است که جبران هم نمی شود.بنابراین به دنبال توجیه و تفسیر شخصی و متهم کردن دیگران نباشیم که این موضوع به نفع و صلاح هیچ یک از ما نیست .