ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تدابیر اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان البرز در برقراری نظم و امنیت در ایام ماه محرم و وظایف واحد های صنفی در این ایام به شرح زیر اعلام می گردد .
ضروریست کلیه افراد صنفی با رعایت موارد فوق در برقراری انضباط اجتماعی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) مشارکت نمایند .
1- واحد های صنفی شئونات ماه محرم را محترم دانسته و در مراسم عزاداری سرور شهیدان حضور فعال داشته ،ضمن آنکه نسبت به نصب بیرق مشکی در سر در واحد صنفی خود نیز اقدام نمایند .
2- به کلیه واحد های صنفی و اماکن عمومی تحت پوشش ابلاغ می گردد تا از عرضه و فروش آلات و ادوات قمه زنی خودداری نمایند .
3- به متصدیان واحد های صنفی که در ایام محرم ،مکان صنفی خود را به تکیه تبدیل کرده اند ،اعلام می گردد تا نسبت به رعایت ضوابط انتظامی و شئون اسلامی (عدم ایجاد مزاحمت به خصوص در ساعات پایانی شب،عدم استفاده از آلات و ادوات موسیقی و ..) اقدام نمایند .
4- به توجه به اینکه احتمال پخش البسه و اقلام هیات های عزاداری از قبیل طبل ،پرچم و ...( ویژه این ماه با آرم و علائم گروه و فرقه های ضاله ،تکفیری و شیطان پرستی توسط معاندین نظام متصور می باشد )،موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در صورت مشاهده موارد مذکور ،ضمن جمع آوری برابر ضوابط و مقررات با واحد صنفی برخورد خواهد شد .
5- نسبت به تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی بر صنوف به ویژه صنوف پوشاک به منظورجلوگیری از توزیع نمادهای موهن و خرافاتی ویژه ماه محرم از سوی معاندین نظام ،اقدام لازم صورت پذیرد .
6- اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف نسبت به تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی در خصوص رعایت شئون این ماه (عدم برگزاری جشن در تالارها ،جلوگیری از انجام تبلیغات و ارائه خدمات آرایشی نامتعارف تحت عنوان آؤایش ویژه مو و ناخن و ...) اقدام نمایند .
7- اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی طرح نظارت بر ساعت کار ابلاغی صنوف به ویژه در ساعات پایانی شب برای مراکز پذیرایی(قهوه خانه و سفره خانه های سنتی ) را در دستور کار خود قرار دهند .