ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

🔹️وزیر کشور با قدردانی از همکاری مردم و اصناف در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: صدا و سیما بسیار موفق عمل کرد و همه افرادی که در حوزه اجرای این طرح قرار دارند، در حال پیگیری این کار هستند.

🔹️به گزارش اتاق اصناف ایران به نقل خبرگزاری صدا و سیما، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در بازدید از مرکز کنترل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در این دوره باید نظارت‌ها را جدی بگیریم و انسجام و وحدت در اجرای مدیریت شهرستانی بسیار مهم است.

🔹️آقای رحمانی فضلی گفت: این قرارگاه باید با رصد اقدامات، ابهام و اشکال‌های طرح را شناسایی کند.
🔹️رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت این موضوع که ما با جان مردم طرف هستیم، افزود: جان مردم برای ما عزیز است و باید تلاش کنیم که موفق شویم.

🔹️وی با اشاره به این که زحمات زیادی برای این طرح کشیده شده است، گفت: این طرح در کنار شش قسمت دیگر مانند تست فراوان تا یکصد هزار، غربالگری و قرنطینه در حال اجراست.

🔹️وزیر کشور افزود: این کار از دیروز به صورت منسجم و هماهنگ در حال اجرا است و صاحبان مشاغل و مردم در اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند و دولت را یاری کردند.

🔹️وی با اشاره به تشکیل ستاد ملی کرونا در شهرستان‌ها و استان‌ها گفت: این ستاد برای رصد کردن و پیگیری مشکلات پیش رو تشکیل شده است تا ابهام و مشکلات در عمل به صورت لحظه‌ای با تلاش دستگاه‌های متولی و میان شهرستان‌ها و استان‌ها برطرف شود.

🔹️عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه بهره برداری از قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: این طرح، بسیار مهم ومانور هماهنگی، انسجام و یکنواختی در سطح کشور است که هم مردم و هم مسئولان و همه دست اندرکاران پیگیری می‌کنند.

🔹️وزیر کشور گفت: ما با جان مردم طرف هستیم که برای ما عزیز است و زحمات زیادی نیز در این خصوص کشیده شده است.

🔹️وزیر کشور افزود: مردم همکاری خوبی دارند، اما یک بحث اصلی هماهنگی و انسجام بیشتر در شهرستان هاست و همه باید یک حرف واحد بزنیم و حرف واحد نیز همین دستورالعمل هاست که به همه ارسال شده است و به هیچ وجه نباید حرف متفاوت زده شود؛ اگر مردم حرف متفاوت بشنوند دچار تردید و ابهام می‌شوند.

🔹️آقای رحمانی فضلی گفت: وزارت صمت و بهداشت موظف هستند اصناف را کنترل کنند و بازرسی وسیعی انجام شود، به هر حال حداقل‌هایی وجود دارد که به هر دلیلی رعایت نمی‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود و باید منافع اکثریت در نظر گرفته شود و کسانی که تخلف می‌کنند باید جریمه شوند.

🔹️وی همچنین گفت: تشکل‌ها نیز به منظور انسجام بیشتر باید وارد عمل شوند که دستورالعمل‌های آن آماده شده است.


✅شرایط فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای

🔹️وی گفت: در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای از همان ابتدای طرح قرار نبود همه بخش هایش فعالیت کند، بلکه آن قسمت که مربوط به کالا‌های ضروری است باید باز و فعال باشد و بقیه موارد تعطیل هستند به ویژه که در فروشگاه‌های بزرگ همه نوع کالایی وجود دارد.

🔹️بنابر این فقط آن بخش‌هایی که مربوط به کالا‌های ضروری است باید فعال باشد و بقیه جا‌ها بسته شود تا ازدحام جمعیت صورت نگیرد.
در معرض یک آزمون بزرگ هستیم

🔹️وزیر کشور افزود: در معرض یک آزمون بزرگ هستیم، نتیجه توفیق در این آزمون نجات جان انسان هاست و هر چه جدیت ما در اجرای این طرح بیشتر باشد قطعاً به سمت فضای باز حرکت می‌کنیم./