ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

kargozari 2با حضور دبیر کارگروه کشوری مد ولباس برگزار شد :
نشست هم اندیشی دست اندرکاران حوزه پوشاک کرج درخصوص تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس استان البرز
اولین نشست هم اندیشی روسای اتحادیه های صنفی پوشاک فروشان ،خیاطان و پیراهن دوزان کرج با هدف تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی مد ولباس استان البرز با حضورحمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ، حمید یوسفی فر ،دبیر کارگروه کشوری مد و لباس،علیزاده فرمانده سازمان بسیج اصناف استان البرز،فتاحی معاون فرماندهی بسیج اصناف یکشنبه نوزدهم دیماه سال جاری برگزار شد .


در این نشست مشکلات و کاستی های صنعت پوشاک کشور و راهکارهای برون رفت از این مشکلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
حمید یوسفی فر دبیر کارگروه کشوری پوشاک و از صاحب نظران عرصه تولید پوشاک کشور در این نشست با تشریح عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس در سخنانی گفت : برنامه ریزی و مطالعات اولیه برای حل مشکلات حوزه پوشاک کشور از سال 1385 در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور آغازو طی چهار سال ادامه یافت . در سال 89 نیز عملیات اجرایی این کارگروه و در بخش های مختلف آغاز شد .
وی افزود : این کارگروه از سال 1389 تاکنون بیش از 15 نمایشگاه و جشنواره تخصصی پوشاک در سطح بین المللی و داخلی، با هدف حمایت از تولید کننده ایرانی ، ارائه الگوهای جذاب و مورد پسند جامعه با توجه به معیارهای اسلامی و ایرانی ،حمایت از طراحان جوان در حوزه پوشاک ،استفاده از تجربیات ارزنده دیگر کشورهای اسلامی در تهیه نوع پوشش جامعه برگزار کرده است که نتایج مفیدی از آن بدست آمده است .
وی افزود : تعامل بخش دولتی و خصوصی در ساماندهی صنعت پوشاک مهمترین هدف این کارگروه است . ما با این هدف کلی تلاش داریم بستر مناسب را ، برای تعامل و همکاری میان طراح ،دانشگاهی ،ایده پرداز ،تولید کننده ،عرضه کننده و مصرف کننده پوشاک فراهم آوریم و کالایی را روانه بازار مصرف کنیم که تمام نیازهای مردم جامعه متناسب با آداب ،رسوم ،فرهنگ و شئونات جامعه را مرتفع کند .
وی افزود : ما در حوزه پوشش عمومی جامعه ،اشتباهاتی داشته ایم و بعضا با برخوردهای قهری ، موجی از نارضایتی را در میان مردم ،بویژه جوانان بوجود آورده ایم . ضمن آنکه هیچ جایگزین ایده آلی که متناسب با سلیقه مصرف کننده باشد ،معرفی نکرده ایم.از این رو نگاه جوان ما به سمت الگو ها و مد هایی رفته است که با فرهنگ و عرف جامعه ما در تضاد هستند .کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور قصد دارد تا با ارائه مد های مورد پسند مردم ایران ،با توجه با شرایط کشور،چهار چوب معینی برای این بازار بزرگ ایجاد کند و شرایط یکسانی را برای فعالیت تمام فعالان این حوزه بوجود آورد .
وی افزود: اتحادیه های صنفی می توانند محور اصلی این کارگروه باشند چرا که حلقه ارتباطی موثر میان تولید کننده و مصرف کننده پوشاک ،اتحادیه ها هستند و اشراف کامل فعالان صنفی به مشکلات این حوزه ، ما را به هدف کلی مان نزدیک ترمی کند.و چنانچه بخواهیم این کار را به صورت حرفه ای دنبال کنیم ،هیچ مرجعی به غیر از اتحادیه های مرتبط با پوشاک ،نمی توانند به طور کامل و جامع به حل مسئله کمک کنند .
وی افزود : کارگروه کشوری ساماندهی مد و لباس ،تجربیات ارزنده ای طی فعالیت خود کسب کرده است که از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در ماه مبارک رمضان و همزمان با جشنواره های قرآن در سراسر کشور و برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در کنار دیگر جشنواره های مرتبط اشاره کرد که نمایشگاه ها با استقبال بسیار گرم بانوان و علاقمندان به پوشاک ایرانی و اسلامی مواجه شدند.
یوسفی فر افزود : در حال حاضر 19 استان کشور با کارگروه ساماندهی مد و لباس همکاری تنگاتنگی دارند و بسیاری از برنامه های این کارگروه در تهران را در ابعاد کوچک تری در شهرهای خود اجرا می کنند .
در ادامه این نشست علیزاده فرمانده سازمان بسیج اصناف استان البرز نیز در سخنانی ، تشکیل کارگروه مد و لباس در استان البرز را یکی از مهم ترین برنامه ها در راستای ساماندهی بازار پوشاک و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی عنوان کرد و افزود : استان البرز ظرفیت قابل ملاحظه ای برای ورود به این عرصه در اختیار دارد . و ما باید با برنامه ریزی و هم اندیشی میان دست اندر کاران حوزه پوشاک ،زمینه لازم برای پیشبرد اهداف مشترک را فراهم سازیم . بدون شک استفاده از تجربیات و توانمندی های کارگروه کشوری ساماندهی مد و لباس می تواند ما را در پیمودن این مسیر یاری رساند .

وی افزود : در استان البرز چندین مرکز دانشگاهی وجود دارد که افراد بسیاری در انها و در رشته های طراحی لباس ،آموزش می بینند ،همچنین تولید کنندگان مطرحی در استان البرز حضور دارند که در برنامه های گذشته ،ما را همراهی کرده اند . امیدواریم با شکل گیری کارگروه تخصصی مد و لباس بتوانیم از ظرفیت های موجود استان البرز به نحو شایسته تری بهره مند شویم و کامهای موثری در راستای شکوفایی اقتصادی و حمایت از تولید کننده ایرانی برداریم .
در ادامه این نشست میر اسماعیل صدیق ،رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج نیز در سخنانی گفت : اتحادیه های صنفی مرتبط با پوشاک در کرج که شامل 3 اتحادیه هستند ،همانند ید واحد در کنار یکدیگر به انجام وظیفه مشغولند . اهالی این صنف بزرگ در کرج ،تاکنون برنامه های مختلفی را در این حوزه انجام داده اند که برگزاری نمایشگاه های فصلی و جشنواره های پوشاک اسلامی نمونه هایی از آن است .
وی افزود : امیدواریم با شکل گیری کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان البرز متشکل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه ای ، اتحادیه های صنفی و دانشگاه ، مشکلات این حوزه به صورت اساسی از میان برود و فضایی سالم و آرام جهت شکوفایی صنعت پوشاک کشور بوجود آید.

kargozari 1kargozari 2kargozari 3kargozari 4kargozari 5