ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

dastforoushan 7نشست هم اندیشی فعالان صنفی کرج با مسوولان بلند پایه شهرداری و شورای اسلامی شهرکرج در خصوص ساماندهی دستفروشان ،پنجشنبه سی ام دیماه سال جاری در محل اتاق اصناف مرکز استان البرز برگزار شد .


این نشست با هدف بررسی و تحلیل شرایط حاکم بر بازار کرج و نابسامانی های بوجود آمده متاثر از حضور و فعالیت گسترده دستفروشان در معابر اصلی شهر کرج و برای چندمین بار متوالی برگزار شد.
در آغاز نشست حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با انتقاد از عملکرد دیگر دستگاه های نظارتی در بحث دستفروشان گفت : وضعیتی که هم اینک در سطح معابر عمومی شهر مشاهده می شود به هیچ عنوان زیبنده کلان شهری مانند کرج نیست. بروز پدیده دستفروشی و کشانده شدن فضای کسب و کار به حاشیه خیابان ها ،ضمن آنکه روند عادی فضای بازار را بر هم زده ،بستری مناسب برای توزیع انواع کالاهای بی کیفیت ،قاچاق و مغایر با ارزشهای جامعه اسلامی ما را ایجاد کرده است .
کریمی افزود : تاکنون نشست های بیشماری با مسوولان بلند پایه استانی داشته ایم و ابعاد مختلف این پدیده را مورد ارزیابی و کارشناسی دقیق قرار داده ایم .در تمامی این نشست ها به این نکته مشترک رسیده ایم که پیاده رو جای عرضه کالا نیست و باید به این وضعیت آشفته خاتمه داد ، اما نشست ها و وعده های مسوولان شهر متاسفانه در حد حرف باقی می ماند و تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی در خصوص حل معضل دستفروشی و یا ساماندهی این افراد انجام نشده است .


در ادامه این نشست مسائل و معضلات صنوف مختلف از زبان آقایان میر اسماعیل صدیق ،ردیس اتحادیه پوشاک فروشان و حسین اباذری ،رئیس اتحادیه کفاشان مورد اشاره قرار گرفت . لزوم ساماندهی دستفروشان در کوتاه ترین زمان ممکن و توجه به خواسته های قانونی اصناف از نکاتی بود که مورد تاکید این دو مسوول صنفی قرار گرفت.
در ادامه نشست حسن مدیر روستا رئیس سازمان خدمات شهری شهرداری کرج نیز در سخنانی به جایگاه و وظایف شهرداری در این خصوص اشاره کرد و افزود: امروز در شهر کرج معضلات مختلفی وجود دارد که علل پیدایش این مشکلات را می توان در مهاجرت بی رویه به این منطقه ،افزایش جمعیت متقاضی کار ،بنود زیرساخت های لازم برای اشتغالزایی و در نتیجه روی آوردن افراد به شغل های کاذب وچندین مورد دیگر جستجو کرد .
وی افزود : ما امروز در کلان شهری زندگی می کنیم که گرفتار مشکلات زیست محیطی ،آلودگی هوا ،ترافیک ،خشکسالی و ده ها معضل دیگر است و حل تمام این مشکلات به یاری تمام ساکنان و مسوولان بلند پایه شهری نیازمند است . اینکه مشکلات را برگردن یک نهاد مانند شهرداری بیاندازیم و انتظار داشته باشیم که شهرداری یک تنه از عهده حل تمام معضلات درآید ، تفکر اشتباهی است .
وی افزود: تمام مسوولان در بوجود آمدن این وضعیت به یک میزان نقش دارند و نباید تمام نگاه ها را فقط معطوف به شهرداری کنیم .
مدیر روستا در ادامه به تصمیمات اتخاذ شده در شهرداری کرج در خصوص ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و افزود : طرح های مختلفی برای حل این معضل از طرف کارشناسان به شهرداری ارائه شده است که هم اینک در مرحله بررسی و تحلیل مشاوران حقوقی شهرداری قرار دارد . این طرح با توجه به تعداد بالای دستفروشان که بالغ بر 5000 نفر می شوند باید با دقت کامل اجرا شود و طبیعی است که این بررسی ها زمان بر خواهند بود .
در ادامه این نشست نیز آقایان کاویانی ،عضو شورای اسلامی شهر کرج ،رحیمی از کسبه خیابان شهید بهشتی ، کمالی از کسبه بازار بزرگ آزادی و ...پیشنهادهای خود را در خصوص حل این معضل ارائه دادند .
گفتنی است : این نشست بدون مشخص شدن نتیجه قطعی در خصوص ساماندهی دستفروشان به کار خود پایان داد .

dastforoushan 15

dastforoushan 14

dastforoushan 13

dastforoushan 12

dastforoushan 11

dastforoushan 10

dastforoushan 9

dastforoushan 8

dastforoushan 7

dastforoushan 6

dastforoushan 5

dastforoushan 4

dastforoushan 3

dastforoushan 2

dastforoushan 1