ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

iliyat معاون مالی شهرداری کرج با بیان اینکه در بحث کلانشهر کرج در چند سال اخیر هیچ گونه افزایش عوارض صنفی وجود نداشته است، افزود: برای آینده هم هیچ گونه لایحه‌ای جهت افزایش عوارض صنفی وجود ندارد.

فرج الله ایلیات در جلسه بررسی عوارض صنفی که پیش از ظهر امروز در اتاق اصناف استان البرز برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با نحوه محاسبه عوارض و چگونگی وصول آن مراجعات زیادی به شهرداری، شورای شهر کرج و اتاق اصناف شده است.

معاون مالی شهرداری کرج با بیان اینکه در بحث کلانشهر کرج در چند سال اخیر هیچ گونه افزایش عوارض صنفی وجود نداشته است، افزود: برای آینده هم هیچ گونه لایحه‌ای جهت افزایش عوارض صنفی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برخی از واحدها عوارض صنفی و نوسازی خود را پرداخت نکرده‌اند و شهرداری برابر قانون باید پاسخگوی شورای شهر و دستگاههای نظارتی باشد.

ایلیات با بیان اینکه شهرداری نسبت به وصول عوارض وظیفه دارد، ادامه داد: برخی اوقات شهرداری به ناچار از طریق قوه قهریه یا پلمپ مراکز تجاری برای وصول عوارض باید اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تقاضا دارد قبل از اقدام اجرایی، واحدهای صنفی به صورت داوطلبانه عوارض خود را بپردازند، بیان کرد: برخی از عوارض به صورت علی‌الحساب دریافت می‌شود و سال به سال حساب شده و ما به التفاوت دریافت می‌شود.

ایلیات با بیان اینکه نحوه عوارض صنفی و ساختمانی اعلام شده است، اضافه کرد: میزان عوارض در مناطق متفاوت است و کسبه دفترچه مربوط به نحوه حساب عوارض را دریافت کنند.

معاون مالی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون معاملات با هزینه بسیار 3 گروه مشاور برای مکان یابی در شهر کرج تشکیل شده است، اظهار داشت : مشاغل مزاحم در این مکانها مستقرمی‌شوند و به همین سبب دریافت  عوارض 2.5 برابری از آنها حذف می‌شود.