ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

rostamiiمدیر بازرسی اصناف استان البرز اظهار داشت: کارشناسان بازرسی اصناف در بررسی فضای مجازی، با یک کانال تلگرامی برخورد نمودند که حاوی عکس و تبلیغات انواع محصولات زینتی و مصنوعات طلای بدون اجرت و سود بود.

با توجه به مشکوک شدن نسبت به این محتویات و تبلیغات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. به علت فقدان هرگونه آدرس محل کسب و سیار بودن متصدی، اقدامات فنی و تخصصی لازم معمول و با شناسایی متصدی و اطمینان خاطر از تقلب در کسب توسط مشارالیه، با هماهنگی­های قضایی لازم، مشارالیه در زمان فروش یک سرویس طلا شناسایی و پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

رستمی افزود: بر اساس قوانین نظام صنفی و دستورالعمل های صنفی متعاقب آن، فروش طلای دست دوم در واحدهای صنفی ممنوع بوده و این درحالیست که متصدی علاوه بر انجام این تخلف، کالای کارکرده را بجای کالای نو تبلیغ و عرضه می نمود. علاوه بر آن، مطابق تبصره 3 ماده 17 قانون نظام صنفی، انجام تبلیغات توسط فرد صنفی فاقد پروانه کسب ممنوع و متخلف به جریمه نقدی از یک میلیون ریال تا دویست و پنجاه میلیون ریال محکوم می شود.

این مقام مسئول ضمن هشدار به عموم مردم و مصرف کنندگان نسبت به تهیه کالاهای خود از سایتهایی که دارای پروانه کسب و نماد اعتماد الکترونیکی معتبر، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات در این حوزه، مراتب را از طریق تلفن های 5-32218154 بازرسی و نظارت اصناف اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.