ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

rostamiمدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز از اجرای طرح نظارت بر بازار در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضا و مراجعات عموم شهروندان به واحدهای صنفی، جهت تامین کالا و خدمات مورد نیاز خود، تشدید نظارت­های عمومی و تخصصی اجتناب ناپذیر است. بر همین اساس طرح تشدید نظارت بر بازار که شامل چند مرحله متوالی و مستمر و با اولویت­گذاری مایحتاج ضروری و معمول در هر بازه زمانی می­باشد تدوین و از ابتدای بهمن ماه در حال اجرا می باشد.

وی ابعاد این طرح را تشریح نمود و افزود: این طرح شامل سه مرحله است: مرحله اول از ابتدای بهمن ماه و با اولویت تزئینات و دکوراسیون داخلی، مبلمان، لوازم خانگی و قالیشویی آغاز گردیده است. مرحله دوم نیز متعاقب مرحله اول از اواخر بهمن ماه و با اولویت اصلی پوشاک، کیف و کفش و خدمات اتومبیل ادامه می یابد و تزئینات، دکوراسیون، مبلمان و لوازم خانگی و... در اولویت بعدی این مرحله مورد نظارت قرار می گیرند. در مرحله سوم (پوشاک، کیف و کفش)، (شیرینی، آجیل و خشکبار)، (مواد غذایی، میوه، انواع فرآورده­های گوشتی و پروتئینی)، (خشکشویی، خدمات پیرایش و آرایشی) و ... در اولویت های جاری قرار خواهند گرفت و سایر ملزومات این ایام نیز در اولویت­های بعدی توسط بازرسان کنترل خواهند شد.

 

رستمی افزود: همچنین استفاده مضاعف و دوچندان از ظرفیت اتحادیه­های صنفی و افزایش گشت­های مشترک و تخصصی، برگزاری جلسه با هیئت مدیره مجتمع های تجاری و استفاده از ظرفیت­های هر مجتمع در افزایش  نظارت، افزایش تعداد گشت­های مشترک با ادارات و دستگاه­های نظارتی استان از قبیل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و ادارات بهداشت محیط تابعه، اداره دامپزشکی، اداره استاندارد ، نظارت بر غرفه­های عرضه کننده میوه نیز جزء برنامه های بازرسی اصناف برای ایام پایانی سال و نوروز 97 هستند.

در پایان وی خاطرنشان کرد شماره تلفن های 5 -32218154 بازرسی و نظارت اصناف استان البرز آماده دریافت شکایات مردمی درخصوص گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و سایر تخلفات صنفی خواهد بود.