ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

ebrahimiرئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان البرز بابیان اینکه مطب‌های چشم پزشکی، درمانگاه‌ها بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ از لحاظ قانون اجازه فروش عینک ندارند،گفت:۱۰۰ بیمارستان و مطب در کرج به صورت غیرقانونی عینک عرضه می‌کنند.

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: در حال حاضر 220 نفر عضو اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان البرز هستند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه عینک سازان و عینک‌فروشان از سال 74 شروع به کار کرده است و برای گرفتن پروانه کسب در این اتحادیه باید  مراحل قانونی طی شود، افزود: داشتن مدرک فنی بینایی‌سنجی، مجوزهای ساخت عینک طبی از وزارت بهداشت،گواهی‌های مربوطه  فنی سازمان فنی‌و حرفه‌ای و داشتن گواهی فنی دانشگاه علمی و کاربردی از این موارد هستند.

وی افزود: در طی ماه‌های گذشته باز آموزی‌هایی از طریق جهاد دانشگاهی، دانشگاه شریف و  اتحادیه انجام شده که این کلاس‌ها در دانشگاه رجایی شهر کرج برگزار می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کلاس‌ها بالا بردن سطح مهارت و دانش و به روز کردن عینک سازان البرزی است، گفت: در گذشته این کلاس‌ها با تمام استان‌ها در تهران برگزار می‌شود ولی در حال حاضر با جدا شدن استان‌ها در البرز هم این کلاس‌ها در رجایی‌شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت شروع این کلاس‌ها از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است، افزود: در بحث اتحادیه یکسری مشکلاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها درخواست مکرر ادغام آن با اتحادیه‌های دیگر است که با مخالفت‌ها و پیگیری‌های انجام شده تا کنون مانع این کار شده ایم.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان البرز با  تصریح بر اینکه تمام هزینه و درآمدهای اتحادیه به عهده خود اتحادیه است و هیچ بودجه‌ای از ارگانی دریافت نمی‌کند، بیان کرد: در حال حاضر 30 نفر از اعضای اتحادیه در حال تکمیل مدارک خود برای دریافت مجوز هستند.

ابراهیمی با تاکید براینکه حق عضویت در این اتحادیه با توجه به درجه‌بندی‌های انجام شده  صورت می‌گیرد،بیان کرد: درجه بندی این اتحادیه به صورت ممتاز، درجه یک و درجه دو است که عینک فروشی که در قسمت‌های پرتردد  شهر است و خود شخص مالک آن است سالانه 320 هزار تومان باید حق عضویت پرداخت کند.

 وی ادامه داد: برای ورود به اتحادیه در سال اول با در نظر گرفتن برگزاری کلاس‌های آموزشی حق عضویت و ورودی به اتحادیه حدود یک میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان البرزبا اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی ما وجود دست‌فروشان عینک در سطح شهر است، گفت: چندین بار برای پیگیری این امر به شهرداری مراجعه کرده‌ایم  ولی متاسفانه نتیجه‌ای نگرفتیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: درخواست ما از شهرداری و نیروی انتظامی این است که با یک بازرسی درست و با در اختیار گذاشتن یک نفر از اتحادیه به تخلفات این دست‌فروشان رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان استان البرز بیان کرد: فروش عینک در  مطب‌های چشم پزشکی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ  کاملا غیر قانونی است.

وی با توجه به اینکه عینک‌فروشان باید به صورت مستقل در یک مغازه و در کنار خیابان به کار خود مشغول باشند تا مراجعه کنندگان بدون دغدقه عینک مورد نیاز خود را خریداری کنند، عنوان کرد: تقریبا 100 مطب ودرمانگاه و بیمارستان هستند که زیر مجموعه اتحادیه عینک‌فروشان و عینک سازان  نیستند و به کار فروش عینک که غیر قانونی است ادامه می‌دهند.