ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

sedighرئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج در زمینه  عرضه ی برخی پوشاک با طرح و پوشش نامناسب در فروشگاه ها گفت : همه ساله در فصل تابستان و به بهانه ی گرمای هوا ، لباس هایی طراحی و عرضه می شوند که مناسب فرهنگ جامعه اسلامی ما نیست ، وعده ای با سواستفاده از علاقه ذاتی انسانها به خصوص جوانان و نوجوانان به مد به ترویج الگوهای پوشش غیراسلامی اخلاقی پرداخته و به صورت گروه ها و باندهای سازمان یافته ی مدلینگ و طراحی لباس به شکل دهی موجی از تقابل فرهنگی با اندیشه های اسلامی ایرانی می پردازند و شهر تحت تاثیر این گونه لباس و پوشش های نامناسب قرار می گیرد.

صدیق خاطر نشان کرد در سالهای گذشته در بحث ساپورت و مانتوهای جلوباز و جلوپنجره ای و آستین کوتاه مانورهای زیاده داده شد، به همین جهت اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج برای اینکه حداقل نظارت بیشتری بر واحدهای صنف تحت پوشش خود داشته باشد یک آیین نامه انتظامی در 17 بند تنظیم کرده و در اختیار همه ی اعضای خود قرار داده است ، که یکی از این موارد رعایت حجاب اسلامی در واحدهای صنفی می باشد. تصمیم هیئت رئیسه اتحادیه بر این است که واحدهای صنفی پوشاک فروشان کرج ، از لباس های متحدالشکل استفاده نمایند یعنی بانوان از مانتو و شلوار و مقنعه و آقایان از لباس رسمی پیراهن و شلوار پارچه ای استفاده نمایند. در فروشگاه های بزرگ این طرح اجرا شده اما تلاش اتحادیه این است که در تمام فروشگاه ها این اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج در خصوص نظارت بر پوشاک عرضه شده در فروشگاه ها گفت : همه روزه گشت های ویژه ای متشکل از بازرسین وهیئت مدیره اتحادیه و کارمندان اداره نظارت بر اماکن عمومی به فروشگاه های عرضه پوشاک سرکشی نموده و به صورت شفاهی تذکرات لازم را انجام میدهند و در حال حاضر پلمپ و اخطار کتبی صورت نپذیرفته است.از دیگر فعالیتها در این زمینه ساماندهی ویترین فروشگاه ها با کمک پلیس امنیت اخلاقی و اداره نظارت بر اماکن عمومی می باشد.

صدیق گفت:در هفته جاری، روز حجاب و عفاف را پیش رو داریم و مقرر شده است که تعدادی مقنعه ، روسری،چادر و شال به صورت بسته بندی شده تهیه و در اختیار پلیس امنیت اخلاقی قرار بگیرد که همراه با یک شاخه گل در معابر عمومی به بانوانی که پوشش و حجاب مناسب دارند تقدیم گردد و همینطور بانوان فروشنده ی با حجاب مناسب ، که در واحدهای صنفی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اتحادیه پیگیر برگزاری نمایشگاه های تخصصی حجاب و عفاف است و به دنبال ایجاد بستری مناسب برای عرضه ی پوشاک مطابق با مد روز و پوشش اسلامی و فرهنگ جامعه اعلام کرد از واحدهای صنفی حجاب و عفاف ورودیه و حق عضویت دریافت نمی شود تا علاقمندان تشویق به راه اندازی اینگونه فروشگاه ها در همه ی محله ها شوند.

دبیر اتاق اصناف مرکز استان البرز درپایان خبر از برگزاری همایش عفاف و حجاب در سالن اجلاس اتاق اصناف داد و افزود : این همایش با حضور کارمندان خانم اتحادیه های صنفی ، اتاق اصناف و فروشندگان خانم صنف پوشاک فروشان کرج برگزار خواهد شد و در این مراسم نیز از بانوان با پوشش و حجاب اسلامی تقدیر خواهد شد.