ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

این نشست با محوریت بررسی وضعیت بازار ، تشدید گشت های بازرسی و کنترل قیمت ها ، استفاده از امکانات و ظرفیت های اطلاع رسانی به کسبه تحت پوشش اتحادیه های صنفی مبنی بر وجود تمامی کالاهای مورد نیاز خانوارها در انبارها و مراکز توزیع کالا در سطح استان ، گفتگو با نشریات محلی و رسانه های استانی در خصوص عدم افزایش قیمت کالا ها و تلاش در جهت پیشگیری از هر گونه افزایش قیمت خودسرانه توسط شرکت های تولیدی ، صدور بخش نامه و ابلاغیه به واحد های صنفی و توجیه متصدیان واحد های صنفی مبنی بر همکاری با بازرسان و کارشناسان اصناف ،برخورد قانونی و سریع با هرگونه افزایش قیمت کالا در واحد های صنفی .طرح مشکلات صنوفی مرتبط با حمل و نقل شهری مانند آژانس های مسافرتی باربری ها و ....و درخواست اختصاص سهمیه بنزین کافی برای این قبیل صنوف ،برگزار شد .
در این نشست روسای اتحادیه های صنفی قنادان ،بارفروشان ،سوپر مارکت داران ،خواروبار فروشان ،تعویض روغن وآپارات ،فروشندگان مطبوعات و نشریات ،موسسات اتومبیل کرایه ،نانوایان ،تلار داران و پزندگان ،چایخانه دارن ،فروشندگان لاستیک ،اغذیه فروشان ،مرغ ،تخم مرغ و ماهی ،لبنیات فروشان ، باتری اتومبیل ،ابزار ،یراق و رنگ ،کامیون داران ،پیراهن دوزان حضور داشتند .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این نشست با اشاره به نقش مهم اصناف در اجرای دیگر طرح های اقتصادی کشور در سالهای گذشته خاطر نشان کرد : بنزین یکی از کالاهای استراتژیک و مهم در کشور ما است و چرخه زندگی بسیاری از مردم با آن پیوند خورده است .
وی افزود : افزایش قیمت این کالای مهم توسط دولت ،یکی ازمسائل بزرگ اقتصادی و البته بحث برانگیزاست که در هر صورت باید در خصوص آن تصیمات قاطع و صحیح گرفته شود . و باید توجه داشت که اجرای طرح شفاف سازی نرخ بنزین با توجه به شرایط خاص کشورمان در دوران تحریم و رکود اقتصادی ،تبعات مختلفی نیز در سطح جامعه در پی خواهد داشت .لذا تمامی مردم شریف و خردمند ایران و تمامی مسئولان در دستگاه های اجرایی و نظارتی کشور بایستی با درایت و صبر و حوصله اجازه دهیم تا روند اجرای این طرح به صورت عادی انجام شود و اگر در حین اجرای آن مشکلی وجود داشت ،با همفکری و تحلیل کارشناسانه موضوع نسبت به حل مسائل وارد عمل شویم .
حصاری افزود : ایجاد تنش و درگیری و اغتشاش و آسیب رساندن به اموال عمومی در هیچ کجای دنیا و با هيچ فرهنگ و عقیده ای سازگاری نداشته و راه به جایی نمی برد . ما باید بتوانیم با اتحاد و همدلی و بررسی موشکافانه مسائل اقتصادی کشورمان ،موانع و مشکلات را یکی پی از دیگری برطرف کنیم و اجازه دهیم تا اصلاح قیمت بنزین در کشورمان یک بار و برای همیشه به درستی انجام شود و اطمینان داشته باشیم که این هدف بزرگ با پشتوانه ملی و حمایت همه جانبه مردم به سرانجام خواهد رسید .
این نشست پس از اعلام آمادگی حاضران در جلسه جهت همکاری و اجرای طرح های نظارتی بر بازار و جمع بندی نظرات و پیشنهادات مختلف به اتمام رسید .