ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست بررسی عملکرد اتاق های اصناف کشور در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جمع بندی راهکارهای کاهش آسیب ها و تبعات منفی آن در جریان های اقتصادی کشور ،امروز سه شنبه سیزدهم اسفندماه سال جاری برگزار شد .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در جریان این جلسه مجازی به شرایط خاص بازار در ایام پایانی سال اشاره کرد و افزود : اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان طی چند سال گذشته ،روند عادی تبادلات اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و شرایط رکود را در برخی کسب و کارها بوجود آورده است . از دیگر سو شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده و بسیاری از کسب و کارها را در آستانه سال جدید با مشکلاتی مواجه ساخته است . لذا در این فرصت از مسئولان محترم در اتاق اصناف ایران درخواست دارم ،نسبت به طرح این موارد با مسئولان امور مالیاتی کشور و تلاش در جهت اتخاذ تصمیات و برنامه های حمایتی از اصناف اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهید .
وی در ادامه به اجرایی شدن آیین نامه ماده 95 و عدم آگاهی بسیاری از فعالان صنفی با آن اشاره کرد و افزود : متاسفانه بخش اعظمی از فعالان سطح بازار با روند اجرای آیین نامه مذکور آشنایی نداشته و این بی اطلاعی ممکن است در آینده مشکلاتی را برای جامعه صنفی بوجود آورد .لذا پیشنهاد داریم تا فرصت باقیست ،تمامی جوانب آیین نامه فوق از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم از جمله بازاریان رسانده شود .
رئیس اتاق اصناف البرز در ادامه به همکاری های صنوف مختلف در راستای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود : پیرو بخش نامه و اطلاعیه های اتاق اصناف کشور مبنی بر بازپرداخت بیعانه مشتریان ار سوی تالارهای پذیرایی ،آرایشگاه ها و آتلیه های عکاسی و فیلم برداری در صورت لغو قرار داد ، مراتب فوق از طریق اتحادیه های صنفی به تمامی واحد های صنفی ابلاغ شده است و بر اساس اطلاعات واصله تمامی واحد های صنفی سطح استان ، نسبت به اجرای بخش نامه مذکور اقدام کرده اند .
وی افزود : با توجه به حجم انبوه و ترافیک کاری قالیشویی ها در ایام پایانی سال و با توجه به امکان شیوع ویروس کرونا از طریق قالیشویی ها ، ضررویست تا اطلاع رسانی شفاف به مردم و توصیه به آنها که فرصت دیگری را جهت استفاده از خدمات این مراکز در نظر بگیرند ،انجام شود .