ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

dadgostari-new 6با تلاش و پیشنهاد هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز اولین نشست هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات اقتصادی استان ،با حضور دست اندرکاران اموراصناف و مسئولان مجموعه دستگاه قضایی استان البرز،دوشنبه یکم مرداد ماه سال جاری برگزار شد.


در این نشست هم اندیشی که با حضور آقایان فاضلیان ،رئیس دادگستری استان البرز. شاکرمی ،دادستان کرج . مهندس کامکار ،معاونت استانداری البرز . دکتر شاهمرادی ،رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز . دکترمختاری ،مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز.دکتردرفشی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرج . مهندس عسگری، قائم مقام شهرداری کرج . مهندس جعفری نیا ،شبکه بهداشت و درمان . سرهنگ مرادیان ،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی .قهرمانی از امور مالیاتی استان ،دکترسلامی ،رئیس تامین اجتماعی استان البرز ،هیات رئیسه اتاق های اصناف شهرستان های استان و جمعی از فعالان و پیشکسوتان صنفی برگزار شد ،مسائل و موانع پیش روی اصناف استان در حوزه های مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

در آغاز این نشست فرید نجف نیا ،معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی دادگستری استان البرز، ضمن خوشامدگویی به حاضران و آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی خدمتگزاران به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سخنانی گفت : اصناف از بزرگترین و تاثیر گذارترین قشر در جامعه مدنی به شمار می روند چرا که تلاش و فعالیت آنها از یک سو در آمیخته با فرهنگ و زندگی روزمره مردم به است و وظیفه تامین مایحتاج و ضروریات زندگی را بر دوش دارد و از سویی دیگر حلقه ارتباطی میان بخش تولید و مصرف به شمار می رود .که این موضوع نیز در مباحث اقتصادی بسیار حائز اهمیت است .

نجف نیا افزود : حضور و وجود اهالی دنیای کسب و کار در حقیقت حکم شریان های اقتصادی و نبض تپنده یک جامعه فعال و پویا را دارد .از این رو توجه به خواسته ها و حقوق قانونی اصناف و همراهی با این بخش بزرگ و تاثیر گذار ،فضای جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت اقتصادی هدایت می کند .

وی افزود : اهمیت و حساسیت فعالیت های اقتصادی تا آنجاست که امروز می بینیم پرونده جنگ آمریکا با ایران در وزارت خزانه داری آمریکا باز است و هر روز یک دسیسه اقتصادی جدید برای فشار به ملت ایران و شکاف میان ملت و حاکمیت طراحی می شود. از این جهت نشست امروز با هدف بررسی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی استان در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه با حضور مسئولان ارجمند استانی و با همکاری دستگاه قضایی استان تشکیل شده است تا نقطه نظرات ،مطالبات احتمالی و دیگر ابهامات نمایندگان خانواده بزرگ اصناف مطرح و مورد بررسی قرار گیرد .

در ادامه این نشست حمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ضمن تشکر از همکاری بی شائبه مسئولان دستگاه قضایی استان با مجموعه اصناف در سخنانی گفت : جا دارد در آغاز از حسن توجه و نگاه ویژه تمامی مسئولان حاضر در جلسه تشکر کنم و یاد آور شوم که شرایط حال اقتصادی در کشورمان و عبور از وضعیت بحرانی به اتحاد ،برادری و تلاش فرد فرد مردم ایران نیاز دارد .

وی افزود : هدف برگزاری این نشست در وهله اول ،اعلام آمادگی اصناف استان البرز برای هرگونه همکاری با دستگاه های دولتی و مسئولان استانی در جهت مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان است و در وهله دوم خواهان رسیدگی به مشکلات و مطالبات قانونی اصناف هستیم .

کریمی افزود : حضور مسئولان استانی در همایش امروز نشان دهنده احترام و توجه ویژه تمامی دوستان به خانواده بزرگ اصناف است .و امیدواریم که این رویداد کم نظیر ،فصل جدیدی از تعاملات دوجانبه و همکاری و درک متقابل را پیش روی تمامی ما باز کند .

وی با اشاره به برخی مشکلات اصناف در حوزه های بهداشت ،دارایی ،عوارض شهرداری و.... خاطرنشان کرد : از مدیران دستگاه های دولتی در استان و دیگر عوامل اجرایی ادارات انتظار داریم که شرایط بسیار حساس حاکم بر بازار کشور را در تصمیمات و برخورد با واحد های صنفی مد نظر قرار دهند .

کریمی افزود : اصناف خود را در قبال مردم و دولت مسئول و متعهد می دانند و هیچگاه از پرداخت دیون دولتی و عوارض مربوط به اداره شهر ،شانه خالی نمی کنند .اما از دیگر سو باید توجه داشت که رکود حاکم بر بازار ،اداره یک واحد صنفی بسیار سخت تر از سالهای گذشته کرده و عرصه را برای کسب و کار تنگ کرده است .و این مسئله باید مورد توجه مسئولان محترم قرار گیرد .

وی در ادامه به توانمندی و پتانسیل اصناف در جهت کارآفرینی اشاره کرد و افزود : با احتساب افراد شاغل در 80 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب ،توانمندی اصناف در حوزه اشتغالزایی نمود بیشتری پیدا می کند . البته با خروج از وضعیت رکود و بازگشت رونق به بازارهای ما ،ظرفیت اشتغالزایی اصناف چند برابر خواهد شد . ناگفته نماند که در استان البرز بخش های بزرگ دیگری مانند شهرک صنفی ،صنعتی شیخ آباد و توسط فعالان صنفی بنیان گذاری شده که متاسفانه به دلیل ضوابط اداری و تصمیمات شخصی مدیران وقت هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و با مشکلاتی نظیر برق ،آب ،گاز ،صدور سند و ...مواجه است .

در بخش دیگر این نشست ،سوالات و مشکلات صنوف مختلف در حوزه های بهداشت ،دارایی ،عوارض صنفی شهرداری و ... مطرح شد و مدیران حاضر نیز به ارائه توضیحات در حوزه کاری خود پرداختند .

در بخش های دیگری از این نشست آقایان شاکرمی ،دادستان کرج و فاضلیان مدیر کل دادگستری استان البرز نیز در سخنانی به تشریح وضعیت خاص کشور و نقش فرد فرد مردم ایران در مواجهه با مشکلات و چگونگی برون رفت از وضعیت موجود پرداختند .

فاضلیان ،مدیر کل دادگستری استان البرز در سخنان خود تصریح کرد : شاید متولی رسیدگی به مشکلات و درخواستهای مطرح شده در این نشست ،دستگاه قضایی نباشد ،اما اگر هر یک از ما خود را در برابر مشکلات یکدیگر مسئول و شریک بدانیم و فضایی دوستانه را در جهت حل مسائل بوجود آوریم ، ضرورت و اهمیت برگزاری چنین محافلی ،مشخص خواهد شد .

وی افزود : حل مشکلات اقتصادی کشور و توجه به نیازها و مطالبات قانونی پرچم داران امور اقتصادی کشور به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.

در خاتمه این نشست مقرر شد کارگروه هایی با محوریت دستگاه قضایی استان و مشارکت اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش تشکیل شود و رسیدگی به مسائل اصناف از طریق این کارگروه ها دنبال شود . نحوه ی تشکیل کارگروه های ویژه اصناف در دادگستری استان ،متعاقبا اعلام خواهد شد .

dadgostari-new 1

dadgostari-new 2

dadgostari-new 3

dadgostari-new 4

dadgostari-new 5

dadgostari-new 6

dadgostari-new 7

dadgostari-new 8

dadgostari-new 9