امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

مورخ بیستم تیر ماه 1403 رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان شهر کرج به دعوت واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز جهت انجام مصاحبه در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه،پیشنهادات،انتقادات و مشکلات در محل اتاق اصناف حضور یافت.

معرفی: علی حاج غلامرضایی متولد 1350 در شهر یزد ، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان شهرستان کرج با بیش از 37 سال سابقه فعالیت صنفی. تحویل اتحادیه: سال 1402

برخی از رسته های مذبور: مبل سازان، تولید کنندگان و فروشندگان منبت کاران روی چوب،معرق کاران روی چوب،فروشندگان ام دی اف و نئوپان،لوازم اولیه محصولات چوبی،درودگران،نجاران،در و پنجره سازان،مبلمان اداری و غیره.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان شهر کرج در مصاحبه با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز ابتدا به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخاب دکتر مسعود پزشکیان را به سمت ریاست محترم جمهوری تبریک میگویم و با توجه به اعتمادی که در بین مردم بوجود امده و حاصل ان به دست اوردن رای و نظر مردم نسبت به خودشان است توانستند این مسئولیت خطیر را بر عهده بگیرند و انشالله که بتوانند در این حوزه موفق و برای مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمتگزار شایسته ای باشند.

لازم میدانم ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین(ع) را خدمت همه شهروندان عزیز تسلیت بگویم.

حاج غلام رضایی گفت: از هیئت مدیره هایی که در ادوار گذشته، به خصوص هیئت مدیره دوره قبلی اتحادیه درودگران و مبل سازان که زحمات زیادی را ،به نوبه خودشان، در زمان خود، با توجه به اقتضای موضوعات و مشکلات اتحادیه کشیده اند تقدیر و تشکر میکنم.

علی ایحال ،ما در همان جلسات ابتدایی که با اعضای هیئت مدیره خود داشتیم ، بنا بر این شد که اقداماتی خارج از برنامه های جاری و تعریف شده اتحادیه مانند برگزاری جلسات کارشناسی و همایش با حضور فعالین صنفی و پیشکسوتان این حوزه در راستای بهبود و پیشرفت، جهت رسیدن به اهداف خود، سر لوحه کار قرار دهیم.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان شهرستان کرج اظهار داشت: میتوان گفت که صنعت چوب ،صنعت دوم در دنیا محسوب میشود و وجود محصولات چوبی در محیط پیرامون انسان باعث شده که این صنف  بیشتر از برخی از صنوف دیگر با زندگی مردم ارتباط تنگاتنگ بر قرار کند و وجود محصولات چوبی در زندگی مردم به شدت ملموس باشد.با توجه به میزان تنوعی که در مواد اولیه ای که در صنف درودگری و مبل سازی و صنعت مرتبط با چوب وجود دارد و طرحهای زیادی که در محصولات به کار برده میشود میتوان گفت حاصل این فرایند، در مقام استعاره، بی نهایت قیمت خوردن محصول است .لذا این حاصل دست رنج همکاران ما بر روی چوب خام است که در نهایت منتج به وجود قیمت های متفاوتی در این صنعت میشود.

حاج غلامرضایی افزود: شاید برای شهروندان ذهنیتی ایجاد شود که چرا یک کالا با ظاهری کاملا یا تقریبا یکسان در دو واحد صنفی مختلف ، قیمتی متفاوت دارد ، لذا تشخیص این موضوع کارشناسی دقیق میطلبد. در همین راستا ما در اتحادیه درودگران در نظر داریم بحث درجه بندی واحدهای صنفی مان را در جهت رفاه حال بیشتر شهروندان و توانایی بیشتر در تشخیص و انتخاب درست کالا ، در اولویت های کاری خودمان قرار دهیم .در این درجه بندی نکات قابل توجهی که مارا در این امر یاری میکند ،میتوان به عدم شکایت از واحد صنفی مربوطه طی سال،سابقه ارائه خدمات به مشتریان ، تعداد نفرات کارگران و پرسنل مشغول به کار در واحد صنفی،نوع ماشین الاتی که استفاده میکنند و مواردی که در قیمت گذاری نهایی کالا در صنعت چوب تاثیر گذار است اشاره کرد.

در مورد رسیدگی به شکایات مشتریان ،تلفن های اتحادیه درودگران و مبل سازان کرج 34006183- 34006179 میباشد که شهروندان میتوانند به صورت مستقیم با اتحادیه در تماس باشند و از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایتا.روبیکا و ...به شماره 09917078123  نیز به عنوان پل ارتباطی ما میتوانند استفاده کنند.

ادرس: کرج-میدان استاندارد-بلوار کامیون داران-مجتمع صنفی صنعتی-ساختمان اداری-طبقه اول-اتحادیه درودگران و مبل سازان کرج.

غلامرضایی در ادامه گفت: در اتحادیه سعی کردیم تا در صورت بروز تخلف، با فراخواندن عضو متخلف به عنوان متولی واحد صنفی ،رضایت شاکی را جلب کند و در اکثر مواقع پرونده های واصله توسط اتحادیه منجر به صلح و سازش شود.  

بعد از تشکیل کمیسیون بازرسی در اتحادیه،از سایر اعضای اتحادیه درخواست همکاری و به کار گیری شد .تقریبا ماهانه حدود چهار الی پنج گشت مشترک به همراه اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی داریم . در همین راستا که هم منافع عضو صنفی ما و هم شهروندان هر دو رعایت شود، به دنبال قراردادها و فاکتور های متحد الشکل هستیم که انشالله در اینده جز الزامات واحد های صنفی مان قرار دهیم.

 غلامرضایی در مورد مشکلات واحد های صنفی زیر مجموعه اتحادیه دردودگران به مشکلات مالیاتی ، -اداره کار-بیمه و غیره اشاره کرد و گفت: ما خود به نفسه معتقدیم مالیات باید اخذ شود اما از مسئولین ذی ربط خواهشمندیم که این فرایند به ارامی صورت پذیرد تا واحدهای صنفی دچار شوک نشوند.

 در راستای انسجام واحد های صنفی این حوزه ، برای شهر کرج ضرورت دارد که در یک مکان مشخص که نام ان را شهر چوب البرز مینامیم تجمیع صورت گیرد،یعنی یک بازار چوب متمرکز که این موضوع چندین مزیت دارد :رفع ترافیک-بارگیری راحت برای اعضا-سهولت در نظارت بر کار اعضا-سهولت در دسترسی مردم به اجناس مورد نیازشان-صرفه جویی در هزینه ها -تخفیفات و تبلیغات بیشتر در این راستا و در نهایت ایجاد بعد بین المللی و ارائه ان به توریست های خارجی و داخلی . ما در نظر داریم که صفر تا صد فعالیت اعضا در همین شهر انجام شود،از مواد اولیه و تولید تا فروش که بار ترافیک قابل توجهی را از داخل شهر خارج کنیم.وقتی همه چیز در یک جا متمرکز شود هزینه ها به طور کلی از همه لحاظ کاهش میابد.شهر های تجاری که تا کنون در کشور  ایجاد شده اند فقط توزیع کننده اند ما میخواهیم همه عوامل در این شهر چوب البرز تمرکز داشته باشند.از استاندار محترم البرز هم سپاسگذاریم که طی جلسه ای که با ایشان داشتیم از این موضوع استقبال کردند .

در پایان از اتاق اصناف مرکز استان البرز سپاسگذاریم که باعث شد بستری در راستای معرفی هر چه بهتر صنف درودگران و مبل سازان و بیان پیشنهادات و نظرات مجموعه ما فراهم شود.

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز