امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مورخ بیست و یکم  شهریورماه 1403 رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و ساعت  شهرستان کرج به دعوت واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز جهت انجام مصاحبه ، در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات در محل اتاق اصناف حضور یافت.

 

معرفی: حبیب اله ابوالحسنی – متولد 1333 درکنگاور – مدرک تحصیلی : تکنسین راه و ساختمان -  بیش از 47 سال سابقه صنفی در حوزه طلا و جواهر – سالها عضو هیئت مدیره و رئیس اتحادیه طلا و جواهر درکنگاور و خرمشهر – 15 سال حضور در هیئت مدیره اتحادیه شهرستان کرج.

برخی از رسته های مذبور: خرده فروشی طلا و جواهر ، تعمیرات ، سازندگی طلا و ساعت و نقره .مجموعا 5 رسته .

ابوالحسنی رئیس اتحادیه طلا ، جواهر و ساعت مرکز استان البرز در ابتدای سخنان خود اظهار داشت :

زمانی که ساختمان اتحادیه را تحویل گرفتیم ، محل اتحادیه ویرانه ای بیش نبود.

با همت هیئت مدیره و همکاران عزیزمان که به معنای حقیقی کلمه ، بازوان اتحادیه هستند توانستیم تعمیرات داخلی ساختمان اتحادیه را از صفر تا صد انجام دهیم و محل استقرار اتحادیه در حال حاضر در یک قالب استاندارد و ابرومند قرار بگیرد .

 ابوالحسنی افزود : در ابتدای قبول مسئولیت بنده در اتحادیه طلا و جواهر شهرستان کرج از سال 1401 ، پانصد و پنجاه واحد صنفی دارای پروانه کسب داشتیم که از این تعداد صد و بیست واحد مرتبط به صنف ساعت فروشان بود که به دلیل ورشکستگی و داشتن بدهی، با اتحادیه طلا و جواهر ادغام شده است و ما بقی متعلق به طلا و جواهر فروشان میباشد.

وی در ادامه گفت: تعداد کل اعضای صنفی اتحادیه طلا ، جواهر و ساعت فروشان شهرستان کرج هزار و سی واحد صنفی میباشد و از ابتدای سال تا کنون تعداد 122 پروانه کسب توسط اتحادیه صادر شده است.  

ابوالحسنی در سخنان خود به استخدام یک کارمند اداری و یک حسابدار در اتحادیه، که به صورت تمام وقت مشغول به کار شده اند اشاره کرد و گفت : این اقدام در راستای تسهیل و تسریع امور جاری در اتحادیه صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه طلا ،جواهر و ساعت شهرستان کرج در ادامه مصاحبه خود با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار داشت : با توجه به این که میتوان گفت هر کشوری اقتصادش به ارز و طلا شدیدا وابسته است ، لذا میتوان گفت این مسئله باعث میشود حساسیت این صنف فی الواقع از لحاظ اقتصادی در یک سطح بالایی قرار گیرد.

 

وی در ادامه به سامانه ملی مجوزها اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به سهولتی که در راستای اخذ مجوز پروانه کسب برای صنوف اتفاق افتاده است ، هر فردی بدون داشتن تخصص و مهارت میتواند در سامانه ثبت نام کند و پروانه کسب اخذ نماید که این موضوع در این صنف حساس ، تبدیل به معظل بسیار بزرگی شده است. به طور مثال فرد فاقد تخصص و مهارت لازم،  جهت فعالیت در این صنف ، در کوتاه مدت اقدام به اخذ پروانه کسب میکند و در همین مدت کوتاه انواع تخلفات از قبیل فروش سکه تقلبی ،طلای اب شده تقلبی ،گرانفروشی و کم فروشی را در صنف طلا و جواهر مرتکب میشود که بنده و همکارانم تا جایی که در توانمان بوده با این تخلفات برخورد کرده و جلوی ان را گرفته ایم.

حبیب اله ابوالحسنی گفت: به تازگی در سامانه پلیس من ،سامانه پایش تصویری اماکن ، درگاهی به نام سپتام جهت دریافت پروانه کسب راه اندازی شده که با توجه به هزینه بالای ان ،برای اعضای صنفی مشکل ساز شده است و شارژ شش ماهه ان حدود بیست و یک میلیون تومان است، حال با توجه به متراژ واحد صنفی و تعداد دوربین ها و هزینه شارژ شش ماهه سپتام ، مبلغی حدود صد تا دویست میلیون تومان هزینه برای واحد صنفی طلا فروشی در بر دارد .

وی تصریح کرد: مسائل امنیتی در صنف طلا فروشی حرف اول را میزد و در اولویت است. از ابتدای راه اندازی واحد صنفی طلا فروشی متصدی ذیربط موظف است محل کسب خود را به طور کامل ، ( دیوارها ،سقف و کف ) واحد را بتن ارمه با میل گرد چهارده اج دار زیر نظر اتحادیه طراحی کند.  دوربین مدار بسته ، دزد گیر، شیشه ضد گلوله و مه پاش از دیگر اقدامات امنیتی میباشد که با توجه به مصوبات ، واحد صنفی طلا و جواهر فروشی مکلف به انجام ان میباشد.

رئیس اتحادیه طلا ، جواهر و ساعت در پایان سخنان خود به واحد بازرسی اتحادیه اشاره کرد و اظهار داشت : نماینده اتحادیه به همراه بازرسی سازمان صمت و کالای قاچاق و ارز به صورت مداوم بازرسی خود را از واحد های صنفی طلای فروشی انجام میدهند و لازم به ذکر است همین گشت مشترک بین ما و سازمان صمت ، در کشور مقام برتر را کسب کرده است که باعث افتخار استان البرز است.

 اتحادیه طلا فروشان به همراه واحد بازرسی اتاق اصناف مرکز استان نیز گشت های بازرسی و نظارت منظم و مدامی دارند که در ان فاکتورها ، گران فروشی و کمفروشی و سایر تخخلفات احتمالی مورد برسی قرار میگیرد .

وی در ادامه گفت: در اتحادیه کمیسیون برسی شکایات ،متشکل از سه کارشناس داریم  که شکایات شهروندان عزیز را مورد برسی قرار میدهند .

در این جا لازم میبینم از همکارانم بابت تکریم ارباب رجوع تشکر کنم و این که این موضوع در اتحادیه طلا فروشان تبدیل به یک فرهنگ شده است خدا را شاکریم .

 

در پایان از اتاق اصناف مرکز استان البرز و واحد روابط عمومی سپاسگذاریم که باعث شد بستری در راستای معرفی هر چه بهتر صنف طلا ، جواهر و ساعت و بیان پیشنهادات و نظرات مجموعه ما فراهم شود.

 

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز