ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در آخرین جلسه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد به منظور تسهیل امور طرح تسهیم وجوه به طور موقت متوقف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، ممبینی با اشاره به مشکلاتی که در اجلاس روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها درخصوص نحوه اجرای طرح تسهیم وجوه مطرح شده بود، افزود: با توجه به این‌که بسیاری از اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی نسبت به نحوه اجرا و فرآیندهای موجود در این طرح، انتقادات فراوانی داشتند؛ پس از گفت‌وگو و نشست‌های متعدد با مسئولان ذیربط سرانجام موفق شدیم از اجرای آن به طور موقت ممانعت به عمل آوریم.
وی درخصوص زمان اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به شرایط موجود مقرر شده است این طرح از تاریخ دوشنبه ۶ اسفند ماه سال جاری تا پایان سال ۱۳۹۷ متوقف شود؛ البته در صورت نیاز این زمان به صورت محدود قابل افزایش است.
از جمله مشکلاتی این طرح برای اتاق‌های اصناف ایجاد کرده بود، تأخیر در پرداخت حساب‌ها بود؛ این تأخیرها روند کاری و مالی اتاق‌ها را دچار مشکل کرده بود.
رئیس اتاق اصناف ایران درخصوص اقداماتی که طی زمان توقف این طرح به انجام خواهد رسید، تصریح کرد: با توجه به حجم و گستره انتقادات و عدم دسته‌بندی دقیق پیرامون این انتقادها، مقرر است تا در این زمان همه انتقادات از ناحیه فعالان صنفی احصاء و دسته‌بندی و حداکثر تا ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ به اتاق منعکس شود تا در اختیار مسئولان امر قرار گرفته و زمینه برای رفع مشکلات نهادی و اجرایی این طرح آماده شود.
ممبینی این اقدام را یک مسئله ضروری برای اصناف دانسته و گفت: برای رفع مشکلاتی از این دست باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم عمل کرد و مشاوره‌های کارشناسی، تخصصی و کارآمدی را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای مربوطه قرار داد. افزون بر این، باید مسئله را به طور روشن تبیین کرده و با تمام امکانات از حقوق اصناف دفاع کرد.