ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه مورخ چهارم اردیبهشت ماه 1403 نشستی با موضوع اخذ شناسه یکتا برای مجوز های کاغذی از طریق درگاه ملی مجوزها در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد.

سید امیر سیاح رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصادی و دارایی، به عنوان سخنران اصلی در این نشست حاضر شد.

از هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز اقای جلیل عیوضی و روئسای اتحادیه های صنفی کرج نیز در این نشست حضور به هم رساندند.

دکتر سیاح گفت : شناسه یکتا همان مجوز الکترونیک است که همه فعالان اقتصادی که گردش مالی در بانک های کشور جمهوری اسلامی ایران را دارند باید این شناسه را داشته باشند.

هرکس بخواهد از دولت خدمت بگیرد باید شناسه یکتا داشته باشد.

وی افزود: در اختیار روئسای اتحادیه ها داشبوردی قرار میگیرد که از همه فعالیت های اقتصادی زیر مجموعه های خود اگاهی کامل داشته باشند که با استفاده از آن بتوانند شناسه یکتا را موقتا یا دائم تعلیق کنند .با تعلیق شناسه یکتا توسط اتحادیه های ذی ربط سرویس های دولتی و حکومتی شخص خاطی لغو میشود . به طور مثال ، فرد خاطی نمیتواند دستگاه پز داشته باشد و از بانک های کشور خدمت بگیرد .

سیاح: با استفاده از این داشبورد میتواند نظارت پسینی انجام شود و به همت اتاق اصناف و هیئت نظارت در وزارت صمت بر واحد های صنفی، خطوط زرد و قرمز روشن شود و در صورت عدم توجه به هشدارها،برخورد لازم انجام گیرد.

حساب بانکی تجاری که اتحادیه از ان بیخبر باشد باید مسدود شود .

سیاح: از اتحادیه ها بابت تبعیت از قانون و قانون پذیر بودنشان باید تقدیر شود. در حال حاضر حدود 30 در صد از صنوف شهرستان کرج شناسه یکتا دارند.

در پایان خاطر نشان کرد که با اجرای کامل پروژه شناسه یکتا در حق کاسب حلال خور و درست کار ظلم نخواهد شد .

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز