ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

اتحادیه پوشاک،سه شنبه مورخ چهارم اردیبهشت ماه 1403 نشستی با موضوع عفاف و حجاب برگزار کرد.در این نشست روئسا و هیئت مدیره اتحادیه های تولیدکنندگان،پیراهن دوزان و تریکوجات و رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز و مسئول عفاف و حجاب اداره کل صمت استان حضور داشتند.

در این جلسه ضرورت تشکیل قرار گاه و دبیر خانه مرکزی عفاف و حجاب مورد برسی قرار گرفت و بر ضرورت تلاش و حضور بیشتر دست اندر کاران صنف پوشاک در اتحادیه های ذی ربط ، در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تدوین برنامه های فرهنگی و جامع در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تشویق جوانان به استفاده از البسه متناسب با شئونات جامعه ایران اسلامی به ویژه در سطح واحدهای صنفی تاکید شد .

شرکت کنندگان در این نشست ،برخی موانع و مشکلات تولیدکنندگان لباس های اسلامی را مطرح نموده و مقرر شد طریقه رسیدگی و حل مشکلات تولیدکنندگان پوشاک اسلامی نیز پیگیری شود.

صدیق ریاست اتحادیه پوشاک کرج گفت : عدم رعایت حجاب اسلامی در واحدهای صنفی منجر به نارضایتی عمومی و مسئولان استانی شده و این اتحادیه بر اساس شرح وظایف قانونی خود اخطار و پلمپ از طریق بازرسان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: هدف مسئولان بر این است که مشکل بی حجابی توسط خود اصناف، در اصناف حل شود و منجر به رفتارهای قهری و دخالت قضائی نشود.

محمد دادخواه ریاست اتاق اصناف مرکز استان البرزگفت : اتاق، از ابتدای طرح نور به جد پای کار بوده و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تمام تلاش خود را در راستای هرچه بهتر اجرا شدن عفاف و حجاب در تمام اتحادیه های صنفی به کار بسته است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد

وی افزود:صدور کارت هایی که مشخصات پرسنل و دوره های اموزشی که گذرانده اند در ان کارت قید شده باشد که با  مراجعه به ان بتوان نظارت را در این امر بیشتر کرد، از مواردیست که میتوان بعد از کارشناسی مناسب این کار به ان جامع عمل پوشانید و اتاق اصناف از هیچ کمکی بابت اجرای ان دریغ نخواهد کرد.

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز