ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

TASISATMWKANIK2در نشست هم اندیشی با فعالان حرفه آسانسور در کرج ،مشکلات این صنف در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت .در این نشست که پنجشنبه بیست و پنجم خرداد ماه و با همت اتحادیه صنف تاسیسات مکانیک ساختمان برگزار شد ،راهکارهای تشکیل اتحادیه مستقل ،کاهش تنش های موجود در بحث طراحی و مونتاژ ،تعیین نرخ دستمزد بر اساس قوانین نظام صنفی ،پیگیری هدفمند حقوق قانونی این صنف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت .

بهروز روستا آزاد رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیک ساختمان کرج در جریان این نشست گفت: تا پیش از الحاق رسته آسانسور به این اتحادیه صنفی ،هیچ مرجع قانونی دیگری ،برای ساماندهی فعالیت های این صنف و دفاع از حقوق قانونی اهالی آن وجود نداشت و تمامی دست اندر کاران این صنعت بزرگ از این خلاء گلایه مند بودند .چرا که فعالیت افراد و موسسات فاقد صلاحیت فنی در روند کسب و کار و بازار این صنف ، مشکلاتی را بوجود آورده بود . هم اینک که این اتحادیه به عنوان مرجع رسیدگی به امور صنف آسانسور ،انتخاب شده است نیز مشکلاتی در سطح بازار مشاهده می شود که رسیدگی و حل آنها به همکاری و حمایت تمامی دست اندرکاران و فعالان صنف آسانسور نیاز دارد و نباید انتظار داشت که اتحادیه به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات این صنف باشد .

TASISATMWKANIK 3 

روستا آزاد افزود : این اتحادیه در نظر دارد تا با همکاری پیشکسوتان و صاحب نظران این صنف در شهر کرج ،مسیری هموار ،روشن و قانونمند برای فعالیت سازنده تمامی فعالان صنف آسانسور را ترسیم کند . بدیهی است که برای رسیدن به این هدف بزرگ با چالش ها و موانعی هم مواجه خواهد شد،اما اتحادیه تاسیسات مکانیک ساختمان ،در این راه مصمم است و از ابزار های قدرتمند قانونی برای پیشبرد اهدافش  در راستای ساماندهی صنف آسانسور و کاهش مشکلاتش استفاده خواهد کرد .

روستا آزاد افزود : با توجه به گسترش بلند مرتبه سازی طی سالهای اخیر و ضرورت نصب آسانسور در ساختمان های مرتفع ،اهمیت کنترل ،نظارت و ساماندهی فعالیت های این صنف دو چندان شده است و بایسته است تا دلسوزان ،معتمدان و اهالی زحمتکش این صنعت مهم ،اتحادیه را در راستای انجام وظایف قانونی اش ،حمایت کنند .این تنها انتظاری است که ما از تمامی تلاشگران این عرصه داریم .

در این نشست ،مشکلات صنفی حوزه آسانسور ،شامل ورود افراد فاقد صلاحیت فنی به این حرفه ،عدم همکاری موسسه استاندارد با شرکت های نصب آسانسور ،عدم وجود نرخ نامه قانونی برای دستمزد خدمات ،سرویس و نگهداری آسانسور ،فعالیت موازی انجمن صنفی و سندیکای آسانسور و عدم توفیق این مجموعه ها در رسیدگی و حل مشکلات صنفی ، شناسایی نصاب ها و سرویس کاران آسانسور در سطح شهر کرج و صدور کارت شناسایی برای این افراد و ..... مورد بحث و بررسی قرار گرفت .


TASISATMWKANIK2

 

TASISATMWKANIK 1