ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در صورت بی توجهی فعالان صنفی به پروتکل های بهداشتی :
مصوبات ستاد ملی کرونا در محدود سازی فعالیت های صنفی اعمال خواهد شد .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکزاستان البرز در جریان گشت بازرسی از واحدهای صنفی گفت : گشت های بازرسی اصناف با هدف نظارت بر عملکرد صنوف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشدید می شود .
وی افزود : تمامی افراد شاغل در واحد های صنفی مکلف به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی شامل رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از ازدحام مشتریان در داخل واحد صنفی ، استفاده از ماسک ، تهیه مواد ضد عفونی کننده دست و قرار دادن آن در محل دید مشتریان ، شستشوی مرتب دستها ، استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد ، بازگذاشتن درب و پنجره به منظور تهویه هوا ، استفاده از هواکش در طول مدت فعالیت واحد صنفی ، نصب تابلوهای هشدار دهنده در محل دید مشتریان . ممانعت از ورود افراد فاقد ماسک و دیگر نکات ضروری هستند .
حصاری افزود : در جریان گشت بازرسی که امروز و با همراهی ریاست اتحادیه صنف پوشاک فروشان داشتیم ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، نصب پروانه کسب در محل دید عمومی ، نظارت بر عملکرد واحد های صنفی در فروش های فوق العاده . جمع آوری تابلوها و اطلاعیه های حراج فاقد مجوزهای قانونی در برخی واحد های صنفی و ... مورد بررسی قرار گرفت .
وی افزود : تمامی فعالان صنفی توجه داشته باشند که کرونا تمام نشده است و خطر شیوع موج چهارم کرونا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز در استان البرز وجود دارد . لذا برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به این ویروس خطرناک و در پی آن تعطیلی گسترده صنوف و اعمال مجدد مصوبات ستاد ملی کرونا در محدود سازی فعالیت های صنفی ، تمامی فعالان صنفی و افراد شاغل در سطح بازار استان البرز مکلف به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی هستند .
حصاری افزود : همه باید تلاش کنیم تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود و تنها راه مقابله با شیوع و گسترش بیماری ،رعایت پروتکل های بهداشتی است .
وی همچنین یادآور شد : فروش فوق العاده و نصب بنر یا اطلاعیه های تبلیغاتی بدون دریافت مجوز قانونی ، تخلف صنفی محسوب شده و با افراد خاطی برخورد خواهد شد .