ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

🔹رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در مصاحبه ای با اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی واحدهای صنفی بحث مالیات اصناف است و باید شرایط اعمال تبصره صد برای اصنافی که مشمول آن می شوند وجود داشته باشد.

🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران بهروز حصاری اظهارکرد: واحدهای صنفی بایستی از مزایا و تسهیلات استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ بهرمند شوند و با توجه به افزایش سقف آن به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شرایط برای تعداد بیشتری از واحدهای صنفی ایجاد شد اما در واقعیت اینگونه نیست.

🔹وی تصریح کرد: بر اساس گزارشات میدانی از بازار بسیاری از واحدهای صنفی که مشمول اعمال تبصره ماده صد می شوند در واقعیت آمار قابل توجهی درخواست شان برای استفاده از تبصره ماده صد مورد قبول واقع نمی شود.

🔹نماینده اتاق اصناف ایران در استان البرز افزود: رویکرد سازمان امور مالیاتی باید مبتنی بر تسهیل گری و بهبود محیط کسب‌وکار باشد اما شاهد هستیم تغییراتی که در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ امسال اعمال شده، در اجرا منافات دارد و اجرایی نمی شود.

🔹حصاری تصریح کرد: کسانی که در سال ۱۴۰۱ میزان فروشان زیر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده، مشمول تبصره ماده صد می شوند و می توانند در قالب توافق، اظهار نامه پر کنند با این وجود زمانی که وارد سامانه می شوند با توجه به اینکه سقف مالیات ۳۰ میلیون تومان تعیین شده، بعضا میزان مالیات اکثر کسبه بیشتر اعمال می شود و همین موضوع باعث کاهش استقبال مودیان صنفی برای استفاده از تبصره ماده صد شده است .

🔹رئیس اتاق اصناف کرج افزود: موضوع دیگری که در بحث مالیات شاهد هستیم اینست که سازمان امورمالیاتی غیر از گردش مالی دستگاه پز حساب شخصی مودی را نیز بررسی می کنند و در تعیین سقف مالیات مد نظر قرار می دهد و بعضا گردش مالی مودی مربوط به موضوعات دیگر چون اجاره یا فروش خانه یا خودرو و یا سایر تناسبات مالی بوده و ربطی به فروش و درآمد واقعی ندارد و این مساله نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام/