ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در جریان گشت های مشترک و بازرسی از واحدهای صنفی،رویکردهای آموزشی و فرهنگی نیز، مورد توجه قرار می گیرد.
fه گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز، علی رجب زاده،رئیس اتحادیه صنف قنادان کرج از اجرای طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب (ویژه رسته های کافی شاپ،قهوه سرا و فرآوری قهوه) در سطح شهرکرج خبر داد.
وی ضمن اعلام این خبر افزود:این طرح از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۲ در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته و با همراهی مشترک بازرسی و نظارت اصناف و اتحادیه صنف قنادان کرج به اجرا در آمده است‌.
رجب زاده افزود:در جریان این طرح، در وهله نخست قانونمند بودن فعالیت واحدهای صنفی به لحاظ داشتن پروانه کسب مورد بررسی بازرسان قرار گرفته و در مراحل بعدی، تمامی ضوابط و مقررات لازم الاجرا توسط متصدی واحد صنفی،کنترل و ارزیابی می گردد.
وی یاد آور شد:در اجرای این طرح،ضمن شناسایی و انجام مراحل قانونی، رویکردهای آموزشی و فرهنگی نیز مورد توجه قرارگرفته و بازرسان محترم درهنگام مراجعه به واحدهای صنفی، اطلاعات لازم وضروری برای فعالیت قانونمند متصدیان واحدهای صنفی را دراختیار همکاران ارجمندقرار خواهند داد.
وی افزود:به طور کلی هدف از اجرای این طرح، هم افزایی ، تعامل و ایجاد فضایی دوستانه درجهت سالم سازی فضای کسب و کار و تقویت ساختارهای فرهنگی و اجتماعی در جمع اهالی صنف بزرگ قنادان کرج است.
رجب زاده اجرای این طرح را موفق اعلام کرد و افزود:از ابتدای تیرماه سال جاری و پس از اجرای طرح،بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران، به سامانه درگاه ملی مجوزها مراجعه و مراحل ثبت نام و بارگذاری اطلاعات خود را انجام داده اند و این تعداد از همکاران درمراجعه به اتحادیه قنادان و انجام دیگر امور اداری قانونی ،پروانه کسب خود را دریافت کرده و فعالیت صنفی خود را در چارچوب قانون ادامه می دهند.
رجب زاده افزود:همانگونه که همکاران ارجمند اطلاع دارند ، از چندی پیش مراحل تشکیل پرونده صنفی واخذ پروانه کسب از طریق"درگاه ملی مجوزها"به نشانی اینترنتی (mojavez.ir) انجام می شود.
لذا در همین فرصت یادآور می شود که متقاضیان پروانه کسب بایستی به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات لازم اقدام نمایند.همچنین جهت اخذ گواهینامه پایان دوره آموزش اصناف سامانه ( www.amouzeshasnaf.com)و اخذ صلاحیت بهداشتی، سامانه(sameh.behdasht.gov.ir)اعلام می گردد.