ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ستاندار البرز: کسبه در مشارکت های اجتماعی بویژه حضور در انتخابات پیش رو پویاتر شوند؛درصدد هستیم مشکلات و موانع اصناف را احصا و حل کنیم.البرز بعنوان ایران کوچک در انتخابات پیش رو حماسه آفرین خواهد شد. نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: کسبه همواره در محله ها منشا همدلی، اعتماد و خیر بوده اند و در استان البرز این رسم زیبا همچنان وجود دارد ولی باید تقویت شود. 

مجتبی عبداللهی در نشست با هیات رئیسه جدید اتاق اصناف و روسای اتحادیه های استان که روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه صفر، با قدردانی از همراهی اصناف استان در مقاطع مختلف، انتخاب هیات رئیسه جدید بعنوان منتخبان صنوف را تبریک گفت. وی ادامه داد: درصدد هستیم به بررسی مسائل و موضوعات اصناف استان بپردازیم و برای حل مشکلات و موانع با خرد جمعی چاره اندیشی کنیم. عبداللهی گفت: بر این باور هستم حل مسائل اصناف و ایجاد رضایت و انگیزه در کسب و کار، رضایتمندی مردم را نیز افزایش می دهد. وی با تشریح شرایط استان و ضرورت همراهی صنوف و پویایی در مشارکت های اجتماعی با هدف ارتقا زیرساخت های استان و توانمندسازی محله های کمتربرخوردار تاکید کرد و افزود: به طور قطع ایجاد رفاه و آسایش برای مردم منجر به بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... خواهد شد. استاندار البرز از صاحبان صنوف خواست که با درایت و هوشیاری خود در مناسبت های مختلف مردمی حضور یابند و به سهم خود، تبلیغات منفی دشمنان که هدفی جز دسیسه و تفرقه‌افکنی ندارند را خنثی کنند. وی گفت: کسبه همواره در محله ها منشا همدلی، اعتماد و خیر بوده اند و در استان البرز این رسم زیبا همچنان وجود دارد ولی باید تقویت شود. عبداللهی افزود: اتحادیه ها و اتاق اصناف استان باید بر روند توزیع و عرضه کالاها نظارت داشته باشند تا دست عده معدودی که اهداف ناپسندی دارند و اعتماد مردم را خدشه دار می کنند، کوتاه شود. وی با بیان اینکه البرز بعنوان ایران کوچک در کشور حماسه آفرین خواهد شد، گفت: از جامعه بزرگ اصناف استان دعوت می کنیم که شور و نشاط انتخابات را افزایش دهند و مشارکت حداکثری را داشته باشند.

در این نشست پیشنهادات حضار برای بهبود فضای کسب و کار و کنترل افزایش قیمت واحدهای تجاری استیجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. استاندار البرز ضمن تاکید بر هم افزایی سازمان های دولتی و اصناف بر نقش بازار بر ایجاد آرامش اجتماعی و اشتغال، از فعالان صنفی دعوت کرد تا نسبت به حقوق خود پیگیرتر کرگزار شود. ●معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در اولین روز کاری خود به اهالی بازار معرفی شد مهندس افضلی که سابقه ی سالها فعالیت در کمیسیون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت را در کارنامه ی خود دارد ، با ابراز خرسندی از بابت همکاری و تعامل با مجموعه ی صنفی استان البرز،وعده داد که با تشکیل کارگروه های تخصصی در پی رفع موانع فروش و عرضه ی با ثبات در بازار خواهد شد. ●ساماندهی هر چه بیشتر امور مالیاتی اصناف در جریان نشست و بررسی نظرات و پیشنهادات هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه های مرکز استان البرز ، موارد و راهکارهایی خطاب به مدیرکل امور مالیاتی استان، جناب آقای محمدی مطرح شد که مقرر گردید، جلسات متمرکز و تخصصی به میزبانی اتاق اصناف کرج و مدیران و کارشناسان اداره کل امور مالیاتی، برگزار شود. ●عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز : همراهی استاندار مردمی البرز با کسبه و بازار موجب دلگرمی ست. میرشفیعی با ابراز خرسندی از بابت توجه مجموعه ی استانداری به اهمیت رونق فعالیت های صنفی، تشکر و قدردانی اهالی بازار را به اطلاع دکتر عبدالهی، استاندار البرز رساند.