ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست هیأت مدیره اتحادیه های صنفی کرج با محمدی مدیرکل امور مالیاتی وهیأت همراه روز دوشنبه 22 آبان ماه سال جاری در سالن شهدای اصناف برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد دادخواه رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرزضمن تشکر از حضورو همراهی مدیرکل امورمالیاتی و همکارانشان ، اظهار داشت : تعامل میان اصناف و دارایی موجب حل مشکلات و رفع دغدغه های اصناف خواهد شد.

در ادامه این جلسه جلیل عیوضی پرگو نایب رئیس اتاق اصناف به جلسات پیشین با مدیرکل امور مالیاتی جهت رفع مشکلات مالیاتی صنوف اشاره کرد و خواستار تسریع کار مراجعین به واحدهای امورمالیاتی و پرداخت مالیات عادلانه شد.

وی افزود : قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و قانون مالیات بر ارزش افزوده دو قانون مهم هستند و آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالان اقتصادی و کسب و کارها که مشمول اجرای این قوانین هستند بایستی آشنایی کامل با قوانین و مقررات مرتبط آن داشته باشند.

محمدی مدیرکل امورمالیاتی نیز ضمن تقدیر ازمشارکت حداکثری اصناف در فصل اظهار نامه گفت : حدود 75 درصد از مودیان از تبصره ماده 100 مالیات های مستقیم استفاده کرده که خود اظهاری 99 درصد آنان مورد پذیرش سازمان امورمالیاتی قرارگرفت و مالیات حدود 50 درصد مودیان باعدد صفر قطعی شد. محمدی در ادامه به فراخوان های مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و افزود مرحله دهم آن از اول دی ماه سال جاری آغاز می گردد.