ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

cjalous 2ابلاغ برنامه و اهداف سازمان های نظارتی بر عملکرد واحد های پذیرایی در ایام ماه مبارک رمضان

نشست توجیهی ویژه متصدیان واحدهای پذیرایی و اقامتی جاده چالوس با همکاری اتحادیه های صنفی پزندگان و چایخانه داران کرج ،پنجشنبه 96.2.21 و با حضور دادستان کرج ،معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز ،بخشدار آسارا ،هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز ،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و جمعی از اعضای تحت پوشش دو اتحادیه صنفی در سالن اجتماعات اتاق اصناف کرج برگزار شد .

در این نشست جزییات آخرین برنامه ها و دستورالعمل های دستگاه های نظارتی در ایام مبارک ماه رمضان توسط مسوولان حاضر در جلسه تشریح شد و به سمع و نظر حاضرین رسید .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در آغاز این نشست توجیهی در سخنانی به وظایف ذاتی کاسب مسلمان و متعهد اشاره کرد و افزود : رعایت عدل و انصاف ،ارائه خدمات شایسته ، توجه به اصول اخلاقی و انسانی ، مد نظر قرار دادن نرخ های مصوب ،ارکان اصلی موفقیت در کسب و کار و به عبارتی دیگر جزئی از وظایف یک کاسب مسلمان است .

وی افزود : مجموعه مدیریتی اتاق اصناف طی چند سال اخیر در تمامی همایش ها و گردهمایی های آموزشی و توجیهی ،همکاران صنفی را به تلاش در راه کسب رضایت مردم و توجه به اصول و مبانی تجارت صحیح مطابق با دستورات اسلامی ،دعوت کرده است و می کوشد تا رفتار و منش  چهره های شاخص بازار ایرانی و اسلامی را به نسل جوان معرفی کند .

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استراتژیک جاده چالوس اشاره کرد و افزود :همانگونه که می دانیم ،جاده زیبای چالوس یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز است که در تمام ایام سال پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشوراست . هرچند که در ایام ماه مبارک رمضان از حجم مسافرت ها کاسته می شود ،اما باز هم تعداد افرادی که این جاده را برای مسافرت به مناطق شمال کشور انتخاب می کنند ،کم نیست . از همین رو تدابیر خاصی در ایام ماه مبارک رمضان از سوی سازمان های نظارتی در نظر گرفته می شود که ضمن توجه به معیار های اسلامی و شرایط این ماه عزیز ،وضعیت مسافران را نیز مد نظر دارد .

وی افزود : در خواست ما از کلیه همکاران گرامی و متصدیان واحد های پذیرایی جاده چالوس این است که ضمن توجه به برنامه های اعلام شده ،خودشان نیز در مقام یک کاسب مسلمان و متعهد در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارائه خدمات به مسافران بر اساس مجوزهای صادر شده و قانونی اقدام کنند .

وی در ادامه از موازی کاریهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ورود این سازمان به حوزه مدیریتی اصناف انتقاد کرد و افزود : اتاق اصناف کرج پیش از این نیز ،مراتب اعتراض خود را از نحوه ی عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به دلیل ورود به مباحث نظارتی اصناف اعلام کرده بود.چرا که این موازی کاری ها بیشتر باعث سردرگمی و فرار از انجام وظایف قانونی از سوی برخی  متصدیان واحد های صنفی می شود . در حقیقت،اعمال قانون از سوی چند ارگان ،راه را برای فرار از قانون هموار می کند که باید هر چه سریعتر نسبت به اصلاح و یا تفیک شرح وظایف دو مجموعه فوق اقدام شود.

در ادامه این مراسم آقایان شاکرمی دادستان کرج ،دکتر یاری ،معاون دادستانی کرج ،اسفندیار نژاد ،بخشدار آسارا ،تقی پور ،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی ،محمدی معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز نیز در همین رابطه مطالبی را بیان کردند . 

نارضایتی  از عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ،اجرای قانون 91 نظام صنفی و الزام دریافت پروانه کسب از اتحادیه مربوطه،تشویق واحد های صنفی قانونمند ، توجه به ساعت کاری مقرر مطابق با مجوز اداره نظارت بر اماکن عمومی ،عدم پخش موزیک زنده ،تجهیز واحد های پذیرایی به دوربین های آنلاین ،رعایت نرخ های مصوب و توجه به ضوابط بهداشتی از نکاتی بود که در این نشست مورد بررسی و اشاره قرار گرفت .


 


cjalous 14


cjalous 13

cjalous 12

cjalous 9

cjalous 8

cjalous 7

cjalous 6

cjalous 5

cjalous 3

cjalous 1

cjalous 4

cjalous 2