ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

dadgostari 6هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز به همراه اعضای شورای حل اختلاف اصناف در دیدار با احمد فاضلیان ،رئیس دادگستری استان ،ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای مجموعه دستگاه قضایی استان البرز ،در خصوص آخرین تحولات و جریانات بازار گفتگو کردند .

در این دیدار که به بهانه هفته قوه قضاییه انجام شد ،وضعیت کنونی بازارکشور و افزایش بی ضابطه برخی کالاها و برنامه های اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تحت پوشش در مقابله با عوامل گرانی ها و اخلال گران نظم در بازار ،مورد بررسی قرار گرفت .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف البرز در جریان این دیدار،آمادگی مجموعه اصناف استان را جهت روریارویی با جریانات انحرافی بازار اعلام کرد وافزود : مجموعه مدیریتی اصناف کرج در اتاق اصناف ،اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت تمامی رویداد های سطح بازار را رصد می کنند و به عنوان پل ارتباطی میان کسبه محترم و مسئولان ،آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات سازنده کسبه ،با هدف برون رفت از مشکلات موجود هستند .کما اینکه در هفته گذشته با همراهی ریاست محترم اتحادیه تجهیزات مخابراتی کرج ،با نمایندگان این صنف در یکی از مراکز تجاری کرج نشستی برگزار کردیم که طی آن باب گفتگو با دیگر مسئولان شهری در سازمان تعزیرات حکومتی ،دارایی ،شهرداری و ...باز شد و اعضای محترم این صنف در فضایی دوستانه ، مشکلات خود را به سمع و نظر مسئولان رساندند و خواهان رسیدگی و حل مشکلات خود شدند .

کریمی افزود : همه باید توجه کنیم که دشمن در جنگ اقتصادی و رو در رو با ما قرار گرفته است و تمام تلاش خود را برای بی اعتمادی میان ملت و دولت بکار گرفته است . در چنین شرایطی می طلبد تا اصناف متعهد و انقلابی ایران در کنار دیگر آحاد جامعه ،دست در دست هم دهیم و اجازه حرکت و شکل گیری جریانات انحرافی و مخرب را ندهیم .

احمد فاضلیان رئیس دادگستری استان البرز نیز در همین رابطه ضمن تشکر از همکاری ها و احساس مسئولیت در مجموعه اصناف ، بر لزوم مشارکت و همکاری تمامی دستگاه و نهاد های دولتی جهت مقابله با افراد و موسسات سودجو تاکید کرد .

وی با تشریح مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در پی تحریم های اقتصادی در سطح بازار کشور بوجود آمده ، از اصناف بعنوان مجریان و بازوان قدرتمند دولت یاد کرد و افزود :مردم ایران در مقاطع مختلف ،با جریانات و تهدید های دشمن مقابله کرده است و در رویداد های بسیار سخت تر ،سربلند از میدان بیرون آمده است و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب ساخته است .در مقطع کنونی نیز ،این توانایی و اقتدار جهت ایستادگی در برابر شبیخون اقتصادی وجود دارد و مردم ایران با توکل به خداوند ،اتحاد و همدلی ،پیروز این میدان خواهند بود .

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از اقدامات خیرخواهانه اتاق اصناف در جریان برگزاری جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ،خاطر نشان کرد : ظرفیت و پتانسیلی که در خانواده بزرگ اصناف مشاهده می شود ،یکی از سرمایه ها و افتخارات کشورمان است که در یک نمونه کوچک و در سایه تعامل و همکاری میان مجموعه خیران اصناف ،زمینه آزادی تعدادی از زندانیان بدهکار غیر بزهکار را فراهم کرد.

وی افزود : این سرمایه عظیم و این احساس مسئولیت و تفکر حاکم بر آن ،که متاثر از ارزشهای دینی و اعتقادات عمیق قلبی است،باید تقویت شود و از دیگر ظرفیت های ویژه آن در بخش های دیگر جامعه استفاده شود .

در ادامه این نشست موضوعات دیگری همچون ،همکاری   واحد های صنفی پوشاک در حمایت از کالاهای ایرانی ،راه اندازی بخش ویژه رسیدگی به پرونده های اصناف در دادگستری ،برگزاری همایش فرهنگی و آموزشی با هدف تعالی شخصیتی و رفتاری کسبه و بازاریان ، برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان شهری و روسای اتحادیه های صنفی و ... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

dadgostari 2

dadgostari 3

dadgostari 4