ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

pasazh 8کارگاه آموزشی و توجیهی ویژه هیات امناء مراکز تجاری شهر کرج ، با حضور آقایان دکتر جوهری معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری کرج .دکترمختاری ،مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز. کیائی ،دبیر کمیسیون هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز . سرهنگ مرادیان ،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی .فرید رضا،معاونت بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت . آقایی ،معاونت نظارت و یازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ،معدن و تجارت .سرهنگ حسنوند رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی .هیات رئیسه اتاق اصناف و تنی چند از روسای اتحادیه های صنفی ،یکشنبه بیست و پنجم آذر ماه سال جاری برگزار شد.

در این نشست آموزشی ،نقش اصناف در تعاملات اجتماعی ، ترویج فرهنگ ایرانی واسلامی ،مقابله با جنگ نرم دشمن ،پیشگیری از رواج فرهنگ مبتذل غربی و چگونگی همکاری های دوجانبه میان اصناف و دستگاه ها و نهاد های مدیریتی و نظارتی مورد بررسی قرار گرفت .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در آغاز این نشست ، بر لزوم همکاری های بیشتر میان افراد صنفی و مجموعه های مدیریتی شهر تاکید کرد و افزود : شادابی ،پویایی و پیشرفت یک جامعه به میزان مشارکت های عمومی در اجرای برنامه های کلان بستگی دارد .

وی افزود : در جوامعی که میزان همکاری ،مشارکت و حضور مردم در عرصه های اجتماعی پررنگ تر است ، به همان میزان نیز رفاه اجتماعی ،امنیت و رضایت مندی عمومی از زندگی بیشتر است. در این میان نقش اصناف و بازاریان بعنوان حلقه ارتباطی بسیار گسترده میان بخش تولید و مصرف ، از دیگر بخش های جامعه موثر تر و مهم تر است .

کریمی افزود : اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف در حقیقت منزل دوم کسبه و بازاریان هستند و اساس تشکیل این مجموعه ها جاری ساختن فرهنگ مشورت وافزایش سطح مشارکت اجتماعی است . بر همین اساس از تمامی فعالان صنفی در سطح شهر بویژه اعضای محترم هیات مدیره مراکز تجاری درخواست داریم منتخبان خود رادر تشکیلات صنفی تنها نگذاشته و آنها را در پیشبرد برنامه ها و اهداف مشترک مورد لطف و حمایت همه جانبه قرار دهند .

در ادامه این نشست دکتر مختاری مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز نیز به بررسی وضعیت عمومی بازار کرج و نقش هیات مدیره مراکز تجاری در سالم سازی فضای کسب و کار پرداخت . رعایت قوانین صنفی و توجه به نرخ های مصوب ،مشتری مداری ، عدم فروش کالاها و اقلام مغایر با عرف و شئونات جامعه اسلامی ، تلاش درجهت فرهنگ صحیح داد و ستد ،همکاری با دستگاه های نظارتی با هدف مقابله با پدیده قاچاق کالا و ... در سخنان دکتر مختاری مورد اشاره و تشریح قرار گرفت .

کیایی ،دبیر کمیسیون هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز و سرهنگ حسنوند ،رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی نیز به بررسی روش های نوین قاچاق ،برگزاری گشت های مشترک ،ضرورت همکاری واحد های صنفی در پیشگیری از عرضه کالاهای قاچاق و جرائم مربوطه مورد بررسی قرار گرفت .

در ادامه این نشست دکتر جوهری ،معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری کرج نیز با اشاره به برخی مشکلات در زیر ساخت های فعالیت های اقتصادی در کشور به تحلیل شرایط کسب و کار ،قوانین دست و پاگیر در صدور مجوز برای فعالیت های اقتصادی ،ضرورت اصلاح قوانین در حوزه های شهرداری ،املاک و چگونگی فعالیت سالم در فضای فعلی بازار پرداخت .

بخش بعدی این نشست نیز به طرح سوالات و ابهامات حوزه بازار از سوی حاضران در جلسه و پاسخ گویی مسئولان حاضر اختصاص یافت .

در بخش پایانی نیز تنی چند از کسبه فعال و قانونمند صنف پوشاک کرج و نماینده هیات امناء مراکز تجاری مهستان و چچلاس کرج با اهداء لوح ،مورد تقدیر قرار گرفتند .

pasazh 1

pasazh 2

pasazh 3

pasazh 4

pasazh 5

pasazh 6

pasazh 7

pasazh 8

pasazh 9