ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

shahrdari 6نشست تخصصی هیات رئیسه اتاق اصناف البرز و روسای اتحادیه های صنفی با دکتر کمالی زاده شهردار کرج و با هدف طرح و بررسی مسائل و مشکلات اصناف در حوزه شهرداری ،چهارشنبه 28/9/97 برگزار شد .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در آغاز این نشست ، ضمن تبریک انتخاب دکتر کمالی زاده به عنوان شهردار کرج و آرزوی موفقیت برای مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری در سخنانی گفت : امروز بر کسی پوشیده نیست که کشورمان در نبرد تمام عیار اقتصادی قرار دارد . در چنین شرایطی تمام بخش های های کشور باید در کنار یگدیگر قرار گرفته و با بکار گیری سازو کارهای مقابله ، شرایط را به نفع کشور تغییر دهند .

وی افزود : اصناف بعنوان سربازان خط مقدم این نبرد اقتصادی ،وظیفه ای سنگین تر و حساس تر بر دوش دارند . و مسلم است که برای ایستادگی و مقاومت در برابر جریانات و التهابات مخرب اقتصادی ،نیاز به همراهی و حمایت تمامی دستگاه ها و بخش های دولتی و مردمی دارند.

کریمی با اشاره به تشکیل جلسه مشترک در محل دادگستری کرج و طرح مسائل خاص صنوف در این نشست که چندی پیش برگزار شد ،افزود : طی جلسه مذکور صورت جلسه ای بر اساس اظهارات و خواسته های قانونی اصناف کرج تنظیم شد . همچنین طی همان صورت جلسه از شهرداری کرج خواسته شده است ، ضمن بررسی مجدد موضوع و تحقیق پیرامون مشکلات اصناف کرج ،همکاری لازم و شایسته را با کسبه و بازاریان ، با انگیزه ی کمک به مجموعه بازار و حمایت از سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی در دستور کار خود و شهرداری های مناطق قرار دهند .

وی افزود : متاسفانه تا این لحظه ترتیب اثری از سوی شهرداری کرج که گویای همکاری با اصناف باشد ،مشاهده نمی شود . لذا در همین فرصت از شهردار مردمی شهرمان که اشراف کاملی نسبت به مسائل این شهر دارند تقاضا داریم ، رسیدگی به مسائل و مطالبات قانونی اصناف را در اولویت برنامه های خود و مجموعه شهرداری قرار دهند .

وی در ادامه به توانمندی های شهرک صنفی ،صنعتی شیخ آباد اشاره کرد و افزود : در صورت راه اندازی این مجموعه ،تحولی بزرگ و چشمگیر در فعالیت های اقتصادی منطقه ایجاد می شود ،ضمن آنکه بر اساس نظر کارشناسان ، با فعال شدن کارگاه های مجموعه ،امکان اشتغالزایی برای پنج هزار نفر فراهم می شود .

وی افزود : تجمیع اتحادیه های صنفی در برج اصناف که منجبر به کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در انرژی خواهد شد ،از جمله برنامه ها و امکانات مجموعه صنفی صنعتی شیخ آباد است که اجرای آن به همکاری و حمایت همه جانبه شهرداری کرج نیاز دارد .

وی در ادامه به برخورد های سلیقه ای و خارج از چارچوب قانونی برخی از مدیران مناطق شهرداری در دریافت عوارض تابلو ،حق افتتاحیه ،جابجایی واحد صنفی ،عوارض صنفی و ...اشاره کرد و افزود : اصناف هم ماندد دیگر بخش های جامعه از خدمات شهری استفاده می کنند و باید بر اساس قانون نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند . اما تصمیم گیری های سلیقه ای و خارج از ضوابط در اخذ مبالغ هنگفت و تحت عنوان عوارض شهرداری ،از سوی هیچ کس پذیرفته نیست . و اتاق اصناف بعنوان بزرگترین مرجع رسیدگی به مطالبات جامعه صنفی ، بار دیگر از شهردار محترم کرج درخواست بررسی موضوع فوق و دستور مغتضی به مدیران مناطق شهرداری را دارد .

کریمی درادامه به رواج پدیده دستفروشی در کرج اشاره کرد و خواستار پیگیری و اجرای طرح های ساماندهی دستفروشان شد.

در ادامه این نشست نیز آقایان ،لادن چهر ،صنعتی ،اباذری ،عسگر خانی ،سرحدی و محمدی در خصوص مسائل و معضلات اصناف شامل ،نصب تابلو های مطلقا ممنوع در خیابان های اصلی شهر ،کمبود پارکینگ های عمومی ، محاسبه قیمت منطقه ای عوارض ،مشکلات فروشندگان ضایعات و آهن آلات ، مشکلات خاص میدان بزرگ بار فروشان مطالبی را بیان کرده و خواستار رسیدگی به آنها شدند .

دکتر کمالی زاده شهردار کرج نیز در ادامه این نشست ،ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از تشکیل جلسه و پیگیری موضوع از سوی اتاق اصناف در سخنانی گفت : خانواده اصناف بعنوان بزرگ ترین تشکل غیر دولتی کشور ،نقش تعیین کننده و ارزشمندی در به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی کشور بر عهده دارند . لذا همکاری با این بخش بزرگ ،زمینه ساز رونق اقتصادی ،افزایش امنیت اجتماعی و اتحاد ملی خواهد بود .

وی افزود : شهرداری کرج نیز بعنوان یک نهاد خدمت گزار وظیفه خود می داند تا موانع موجود را از سر راه اصناف برداشته و فضای بازار را جهت فعالیت های امن و سالم اقتصادی هموار سازد .

وی ضمن تایید برخی مشکلات در مناطق شهرداری کرج ،آمادکی کامل خود و مجموعه شهرداری را جهت بررسی دقیق مشکلات و رسیدگی به آنها اعلام کرد .

وی در خصوص نحوه ی محاسبه و دریافت عوارض صنفی گفت : برخی از فعالان صنفی اطلاعات دقیقی در خصوص قوانین مربوط به این حوزه ندارند و در هنگام محاسبه عوارض دچار شبهه می شوند . برای برطرف شدن ابهامات و توجیح کامل در رابطه با محاسبه عوارض منطقه ای ،آمادگی داریم با همکاری اتاق اصناف و اتحادی های صنفی ، نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی توجیهی برای تمامی فعالان اقدام کنیم .

وی همچنین از طرح تجمیع اتحادیه های صنفی و ساخت برج اصناف استقبال کرد و اجرای این طرح را یکی ازاقدامات موثر و کارآمد برای شهر و شهروندان توصیف کرد .

shahrdari 1

shahrdari 2

shahrdari 3

shahrdari 4

shahrdari 5

shahrdari 6