ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

2CHARKHEH 3همایش ورزشی و فرهنگی سه شنبه های بدون خودرو که از حدود دوسال گذشته و با همت جمعی از دلسوزان و فعالان ورزشی شهر کرج به اجرا در آمده است ،امروز سه شنبه شانزدهم بهمن ماه و با اهتمام ویژه کمیته ورزشی اتاق اصناف،هیات ورزش های همگانی استان ،اداره ورزش و جوانان کرج ،پلیس راهور و حمایت اتاق اصناف مرکز استان البرز و با حضور هیات مدیره و کارکنان اتحادیه های صنفی کرج برگزار شد .

این برنامه ورزشی با حمایت مالی فروشگاه ورزشی پرسپولیس ،یکی از قدیمی ترین فروشگاه های عرضه کننده وسایل و تجهیزات ورزشی در شهر کرج با مدیریت آقای عابدینی واقع در فلکه اول رجایی شهر برگزار شد .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرزضمن تشکر از تمامی عوامل و دست اندر کاران این برنامه ورزشی و فرهنگی گفت : استفاده از دوچرخه یکی از راهکارهای موثر و مفید برای حفظ سلامتی ،کاهش ترافیک شهری و آلودگی های زیست محیطی و صرفه جویی در سرمایه های ملی به شمار می رود . از همین رو فرهنگ استفاده از این وسیله کارآمد باید در سطح جامعه نهادینه شود و تمامی مردم ، ورزش دوچرخه سواری را در اولویت برنامه های خود قرار دهند .

وی افزود : اتاق اصناف برای دومین بار است که دراجرای این برنامه ورزشی مشارکت می کند و در آینده نیز سعی خواهد کرد تا در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری با متولیان این طرح ورزشی همکاری های بیشتری داشته باشد .

کریمی خاطر نشان کرد : دوچرخه برای قدیمی های بازار وسیله خاطره انگیزی است و اهالی بازار با آن بیگانه نیستند . هنوز در بسیاری از شهرهای تاریخی ایران ،اهالی بازار با همین وسیله به محل کسب خود می روند و تمامی کارهای روزانه خود را با دوچرخه انجام می دهند . اما متاسفانه ، در سطح شهرهای بزرگ ما کمتر کسی حاضر می شود تا از این وسیله ارزشمند استفاده کند و اکثر شهروندان استفاده از اتومبیل شخصی را ترجیح می دهند .

وی افزود : تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی ،باید دست در دست هم دهند و بسترهای لازم برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را فراهم آورند . ساخت معبردوچرخه سواران در حاشیه خیابانها ،برگزاری مانور های ورزشی با حضور مدیران شهری و قهرمانان رشته های ورزشی ،ساخت برنامه های تلویزیونی و پخش گزارش ورزشی در رسانه های محلی ،تخصیص اعتبار به واحد های صنفی دوچرخه فروشی ،حمایت مالی از کارخانجات تولید دوچرخه در کشور با هدف تولید انبوه دوچرخه های با کیفیت و استاندارد ، ساخت ایستگاه های خاص دوچرخه در خیابان های پرتردد و ده ها برنامه دیگر می تواند در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری مفید و موثر باشد .

2CHARKHEH 1

2CHARKHEH 2

2CHARKHEH 3

 

2CHARKHEH 5

2CHARKHEH 6

2CHARKHEH 7

2CHARKHEH 8

2CHARKHEH 9

2CHARKHEH 10

 

2CHARKHEH 12

2CHARKHEH 13