ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظارت بر بازار میوه و تره بار در آستانه شب یلدا تشدید می شود/ کسبه منصف کمک حال مردم باشند

 

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان البرز با اشاره به نظارت بر اقلام میوه و تره بار در آستانه شب یلدا گفت: کسبه منصف کمک حال مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز، محمد رضا فلاح رئیس اتحادیه میوه فروشان مرکز استان البرز با اشاره به تشدید نظارت بر اقلام میوه و تره بار اظهار داشت : طبق سنوات گذشته در سه ماهه آخر و فرا رسیدن شب چله کنترل و نظارت در بازرسی تشدید می شود.

وی افزود: با هماهنگی بازرسان اصناف و تیم بازرسی صنعت و معدن در دو نوبت صبح و عصر بازدید انجام و تخلفات در باب گرانفروشی و کم فروشی بررسی می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان مرکز استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام پایانی سال و شب چله برای کنترل قیمت‌ها در سطح استان بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت در این مدت و تورم هرساله عمدتا" برحسب عرضه و تقاضا نرخ گذاری میوه و تره بار انجام میشود و این مبنای قیمت خرید با احتساب  30درصد عرضه در بازار به فروش میرسد.

فلاح با تاکید بر اینکه کسبه با انصاف به فکر مردم هستند و تعدادشان در استان البرز کم هم نیست، گفت:  در این یکی دو سال اخیر با اطلاع رسانی های که انجام شده برای رسیدگی به شکایات مردم اطلاعات خود را از قیمت ها بالا برده و نقش بازرس را ایفا میکنند و در صورت مشاهده با تخلف با شماره تلفنهای اختصاص داده شده تماس میگیرند و  گزارش میدهند، اما بعضی اوقات فروشندگانی داریم که تخلف گرانفروشی دارند و خارج از نرخ مصوب اقدام به فروش کالای خود میکنند اما با این حال شماره تلفن های اتحادیه در اختیار مردم است تا از طریق بازرسی شکایات به این تخلفات رسیدگی شود.

وی گفت: سامانه 124 تلفن گویای صنعت و معدن ، سامانه 135 تعزیرات حکومتی و سامانه پیامکی 300000135 اداره کل تعزیرات حکومتی پاسخگو و آماده انجام وظیفه در قبال شهروندان هستند و اطلاع رسانی می‌کنند، علاوه بر این سامانه ها بازرسان ما فعال در سطح شهر با نظارت و با تشکیل پرونده و ارجاع آن به دادگاهای تعزیرات حکومتی پیگیر مسائل تخلف هستند.

رئیس اتحادیه میوه فروشان استان البرز با تذکر به اینکه عمدتا" این تخلفات برای کسانی است که دارای مجوز و پروانه کسب نیستند و برای مدتی کوتاه و بصورت فصلی مشغول به فروش میشوند افزود:  با کنترل مستمر بازرسان این تخلفات کنترل می‌شود.

وی با تشکر از اصناف منصف و دارای پروانه کسب ادامه داد: اولین خواهشی که از کسبه داریم در مورد کسانی که مجوز ندارند برای گرفتن پروانه کسب با وجود کلاسهای آموزشی که در اداره اصناف مرکز استان البرز برگزار میکند و با توجه به کلاسهای توجیهی اقدام کنند و مقید به انجام وظایف خود در این صنف باشند.

بحث دوم اینکه سود متعلقه رادر نظر گرفته و قیمت تعریف شده برای هر کالا با سود 30 درصد مصوب شده رعایت انصاف را در این شرایط گرانی برای خریداران اعمال کنند.

انتهای پیام/