ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ghalishouei1مراسم بهره برداری و آغاز بکار سیستم فاضلاب به روش الکتروکو اگولیشن  و بازچرخانی پسآب در واحد های صنفی قالیشویی صدف و سپهر واقع در ماهدشت کرج ،چهارشنبه هشتم شهریور ماه سال جاری و با حضور مهندس لشگری رئیس سازمان محیط زیست استان البرز ،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ماهدشت ،احسانی نیا ،رئیس اتحادیه صنف فرش فروشان و قالی شویان کرج و میر اسماعیل صدیق عضو هیات رئیسه اتاق اصناف البرز برگزار شد .

محمدرضا احسانی نیا ،رئیس اتحادیه صنف فرش فروشان و قالی شویان کرج در حاشیه این مراسم گفت : هماهنگونه که استحضار دارید، بخش های وسیعی از خاک کشور ایران در مناطق خشک و نیمه بیابانی قرار گرفته است. از این جهت ، طرح های حفظ و نگه داری از ذخایر ارزشمند آب  در این مناطق ،همواره  جزیی از اولویت های دولت ها و البته ساکنان مناطق خشک ایران بوده است.

وی افزود :   گسترش شهرها و توسعه صنایع و کارخانجات ،مصرف آب در این مناطق  افزایش چشمگیری داشته  است و اگر تدابیر خاصی را برای صرفه جویی در نظر گرفته نشود ،در آینده ای نه چندان دور تمام ذخایر آب در این مناطق از دست می رود .

احسانی نیا افزود : کارشناسان محیط زیست و مسوولان حوزه آب کشورمان چند سالیست که  ابعاد و زوایای  این فاجعه زیست محیطی را از طریق رسانه ها به اطلاع  عموم رسانده اند .تصاویر منتشر شده از دریاچه های ایران نشان دهنده این واقعیت تلخ است که خشکسالی اکثر مناطق ایران را در برگرفته و باید تا فرصت باقیست ،برای گذر از دوران خشکسالی چاره اندیشی کنیم .

وی افزود : در حوزه اصناف و واحد های صنفی پرمصرف آب مانند کارواش ها و قالیشیویی ها ، پیش بینی سیاست های تشویقی از جمله معافیت عوارض کسب و پیشه و تفاوت در ارائه نرخ خدمات شده است . و برنامه هایی جهت حمایت از واحد های صنفی که در زمینه نصب تجهیزات تصفیه فاضلاب اقدام کرده اند، در دست تدوین است .که اگر این برنامه ها به طور جدی تر پیگیری شوند و زمینه اجرای آنها فراهم شود ،بسیاری از فعالان صنفی برای اجرای طرح های صرفه جویی آب وارد عمل خواهند شد.و قدم بزرگی در این راه برداشته خواهد شد .

احسانی نیا افزود : تاسیساتی که امروزشاهد بهره برداری آن در دو واحد صنفی قالیشیویی بودیم ،با سرمایه ای بالغ بر 100 میلیون تومان جمع آوری و نصب شده است که البته این مبلغ با احتساب متراژ زیربنا و مدل دستگاه تصفیه آب بدست آمده است . لذا با توجه به هزینه های نسبتا سنگین ، حمایت های دولتی و اجرای سیاست های تشویقی ضروری به نظر می رسد .

ghalishouei 3

ghalishouei 2

 ghalishouei1